Wirtualna Polska wprowadziła opłaty  |  Polska Press rezygnuje  |  Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wirtualna Polska wprowadziła opłaty  |  Polska Press rezygnuje  |  Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wirtualna Polska wprowadziła opłaty  |  Polska Press rezygnuje  |  Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 18, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawcy wiadomości zmniejszyli wydatki na reklamy na Twitterze o 83 proc.

Twitter u największych reklamodawców stracił jeszcze więcej niż u wydawców wiadomości (fot. Pixabay.com)

Platforma analityki reklamowej MediaRadar ustaliła, że wydawcy wiadomości w okresie od 1 stycznia 2022 do 28 lutego 2023 roku wydali na reklamy na Twitterze o 83 proc. mniej w ujęciu rok do roku.

Platforma definiuje, że odkąd Elon Musk kupił Twitter w październiku 2022, radykalnie zmienił relacje platformy z dziennikarzami i głównymi serwisami informacyjnymi - z przyjaznych na nieprzewidywalne i niezrównoważone.

W ostatnich miesiącach Musk otwarcie krytykował "The New York Times". Wprowadził również często bezpodstawne etykiety kont o treści „finansowane przez rząd” dla wybranych mediów, takich jak NPR, PBS i BBC, wrzucając je do tej samej kategorii co chińskie i rosyjskie tuby propagandowe. PBS (Public Broadcasting System) i NPR (National Public Radio) opuściły Twitter.

MediaRadar - analizując wydatki na reklamę z 17 amerykańskich serwisów informacyjnych, w tym Axios, CNN i HuffPost - policzył, że wydawcy wydali łącznie ok. 12,4 mln dol. na reklamy na Twitterze w 2022 roku. Jednak od stycznia do lutego 2023 r. wydatki na reklamę spadły do ok. 279 tys. dol., co oznacza gwałtowną redukcję z 1,7 mln USD wydanych w tym samym okresie w 2022 roku.

Pomijając wydawców wiadomości, ogólne wydatki na reklamę na Twitterze także znacznie spadły. Setki reklamodawców wstrzymały wydatki w ciągu kilku tygodni po przejęciu platformy przez Muska. Wielu z nich nadal nie wróciło.

Od września do października ubiegłego roku 10 największych reklamodawców na Twitterze wydało na reklamy 71 mln dol. Natomiast w ciągu ostatnich kilku miesięcy liczba ta spadła do zaledwie 7,6 mln dol. To spadek o 89 proc., według firmy badawczej Sensor Tower.

(MAC, 18.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.