Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 06, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SAR: ile zarabia się w branży komunikacyjnej. Na większości stanowisk więcej

W badaniu wzięły udział 82 organizacje (firmy i marki) – tj. o 20 więcej w porównaniu z poprzednim rokiem (fot. Pixabay)

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR ogłosiło wyniki badania wynagrodzeń i stawek cennikowych. Przeciętny wzrost wynagrodzeń stałych w branży oszacowano na 9 proc., a płacy całkowitej na 10 proc.

W bieżącej edycji raportu wskaźnik równej płacy wskazuje różnicę na poziomie średnio 2 proc. na niekorzyść kobiet. Wynik uległ poprawie o 4 pkt. proc. w porównaniu z wiosennym badaniem SAR w 2022 roku, kiedy wysokość wskaźnika równej płacy wynosiła średnio 6 proc.

Czytaj też: Zakaz reklamy energetyków najbardziej uderzy w Red Bull Polska i Foodcare. Na reklamy w sumie wydano 280 mln zł

Według wskaźnika Gender Pay Gap, który przedstawia procentową różnicę między średnią płacą zasadniczą wszystkich kobiet a średnią płacą zasadniczą wszystkich mężczyzn, obliczoną dla osób, których dane zebrano w badaniu, średnio kobiety w sektorze komunikacji marketingowej zarabiają o 13 proc. mniej niż mężczyźni. Przedstawiciele SAR podkreślają, że to wartość niższa, niż ta odnotowana dla rynku ogólnobranżowego w Polsce (18 proc. w 2022 i 21 proc. 2021).

Z badania SKM SAR wynika, że account director zarabia miesięcznie między 14,5 a 16 tys. zł (w poprzednim badaniu – 13,7 tys. zł), account manager – między 8,4 a 9,5 tys. (9 tys. zł), a account executive – 6,5 tys. zł (5,9 tys. zł). Z kolei na stanowiskach kreatywnych najwięcej zarabiają: senior copywriter – 12,5 tys. zł (11,8 tys. zł), senior art director – 15,2 tys. zł (11,4), art director – 9 tys. zł (9,5 tys. zł), copywriter – 8,3 tys. zł (8,1 tys. zł).

Zarobki w digitalu kształtują się następująco: web developer – 8,1 tys. zł (9,6 tys. zł), motion designer/animator – 7,8 tys. zł (10,1 tys. zł) i performance specialist – 7,4 tys. zł (7,1 tys. zł). Płaca media menedżera w domu mediowym to ok. 11,8 tys. zł (11,8 tys. zł), senior media plannera – 9 tys. zł (8,7 tys. zł), a media plannera/buyera – 7 tys. zł (6,5 tys. zł).

Czytaj też: UOKiK: Wakacje.pl wprowadzają klientów w błąd. Spółka zaskoczona działaniem Urzędu

(AMS, 06.02.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.