Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 01, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Aflofarm bez zmian najaktywniejszym reklamodawcą w telewizji

Aflofarm, którego prezesem jest Jacek Furman, wygenerował w telewizji 177 676 GRP (fot. Piotr Molęcki/East News)

Firma farmaceutyczna Aflofarm była najaktywniejszym reklamodawcą w telewizji w 2022 roku – wynika z analizy agencji mediowej Media Context na podstawie danych Nielsen Media.

Bartosz Zientek, prezes agencji mediowej Media Content, zauważa, że czołówka, mimo dość znaczących zmian w liczbie wygenerowanych GRP wśród wszystkich graczy, pozostaje bez zmian. – Pierwsze przetasowania pojawiają się dopiero na piątej pozycji, na którą wskoczył Zdrovit, mimo 13-procentowej obniżki aktywności w porównaniu z poprzednim rokiem – komentuje Zientek.

Czytaj też: Rynek reklamowy urósł w 2022 roku o prawie 5 proc. Aflofarm najważniejszym reklamodawcą

Reklamy Aflofarmu w 2022 roku wygenerowały łącznie 177 676 punktów ratingowych (GRP), czyli o 5 proc. mniej niż w 2021 roku.

Próg 100 tys. ratingów przekroczył tylko jeszcze jeden reklamodawca – US Pharmacia, który zdobył 117 693 GRP (o 6 proc. mniej, niż rok wcześniej).

Na trzecim miejscu pod względem ratingów znalazła się Polpharma – 90 826 GRP (spadek o 6 proc.), na czwartym Ferrero – 69 794 GRP (spadek o 23 proc.), a na piątym Zdrovit – 69 235 GRP (spadek o 13 proc.).

Czytaj też: Havas Prosumer: Polacy utożsamiają się bardziej ze swoim hobby niż z narodowością

Dalej znalazły się: PepsiCo – 67 116 GRP (wzrost o 14 proc.), Lidl – 62 025 GRP (spadek o 23 proc.), Reckitt Benckiser – 57 508 GRP (wzrost o 10 proc.), Grupa Polsat – 54 789 GRP (spadek o 21 proc.) i Sanofi – 48 715 GRP (spadek o 2 proc.).

Spośród 20 najaktywniejszych reklamodawców aż 15 ograniczyło ratingi, najmocniej Nestlé – o 46 proc. (spadek z 60 957 do 32 671 GRP).

– Największy wzrost w zestawieniu zanotowała grupa Iliad, co jest oczywiście pokłosiem połączenia Play z UPC – wskazuje Bartosz Zientek z Media Context. Liczba wygenerowanych ratingów wzrosła o 33 proc., do 43 485 GRP, co dało reklamodawcy 13. pozycję.

Czytaj też: DDB Warszawa wygrała europejski przetarg Pepco

(KOZ, 01.02.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.