Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 31, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

DDB Warszawa wygrała europejski przetarg Pepco

DDB będzie odpowiadała kompleksowo za obsługę marki w obszarach strategii, kreacji (HUB) oraz za adaptację materiałów w Europie (fot. materiały prasowe)

Przetarg na obsługę kreatywno-strategiczną marki Pepco w Europie został rozstrzygnięty – sieć, która postępowanie prowadziła od września ub. roku, zdecydowała się na agencję DDB Warszawa. O sprawie wczoraj poinformował Presserwis.

W finale Pepco rozmawiała już tylko z dwiema agencjami: Dentsu i DDB Warszawa. Do przetargu zostały ponadto zaproszone: dotychczas obsługująca firmę Grey Group, Publicis, a także agencja 99c z Południowej Afryki (siedziba centrali Pepco), obecnie odpowiadająca za produkcje wideo marki, w tym TVC.

Czytaj też: Kamil Bolek i Piotr Bombol odchodzą z LTTM. Grupa powołuje nową strukturę zarządzającą

DDB będzie odpowiadała kompleksowo za obsługę marki w obszarach strategii, kreacji (HUB) oraz za adaptację materiałów w Europie. Tym samym DDB w tym roku w pełni przejmie obowiązki od obecnej agencji (Grey).

Nie wiadomo, kiedy ma nastąpić przekazanie obsługi z dotychczasowej Grey Group do nowej agencji DDB Warszawa.

Współpraca Pepco i Grey Group w Polsce zaczęła się w czerwcu 2016 roku, po wygraniu przez Grey przetargu na obsługę tej sieci handlowej w Polsce i regionie CEE.

Dla Grey Group utrzymanie obsługi Pepco była kluczową kwestią. WPP, która w listopadzie 2020 roku ogłosiła połączenie sieci reklamowych Akqa i Grey, tę ostatnią agencję pozostawia na polskim rynku, ale stała się ona strukturalnie częścią sieci Ogilvy.

Czytaj też: Orlen pozostaje w Formule 1. Został sponsorem Scuderia AlphaTauri

Z ustaleń "Presserwisu" wynika, że odrębność Grey zależała właśnie od tego, czy agencja zostanie z siecią Pepco. Mimo to, od końca ub. roku – kiedy było już jasne, że Grey odpadła z walki o Pepco – Stephen Martincic, chief reputation officer, global creative Grey Group, na pytanie o przyszłość polskiego oddziału Grey Group, odpowiedział, że "nie ma zmian w statusie Greya w Polsce", i że "marka Grey pozostanie aktywna na rynku i będzie kontynuować współpracę z Ogilvy". Nie doprecyzował jednak, czy jest to długofalowa strategia, zakładająca utrzymanie Grey w Polsce pomimo tak dotkliwej straty, czy też marka agencyjna zostanie zachowana do czasu pełnego przekazania przez Grey obsługi Pepco nowej agencji.

Marka Grey już niemal rok temu strukturalnie stała się częścią sieci Ogilvy i jest zarządzana przez Ogilvy CEE, a jej wynik finansowy do sieci jest raportowany wspólnie z wynikiem agencji Ogilvy.

Pepco to najszybciej rozwijający się w Europie "value retailer" – działający w sektorze sprzedaży detalicznej odzieży dla całej rodziny i artykułów dla domu w dobrej jakości i niskich cenach. Po prawie 20 latach istnienia sklepy Pepco są obecne w 17 europejskich krajach. Firma, której główna polska siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie 26 tys. pracowników i planuje ciągły wzrost zatrudnienia, powiązany z otwarciami około 500 sklepów i wejściem na dwa nowe rynki rocznie.

Czytaj też: Zatrudnienie Fernando Santosa to dobry ruch dla wizerunku PZPN

(AMS, 31.01.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.