Szef KRRiT chce powiększyć ofertę  |  Przetarg mBanku rozstrzygnięty  |  Czy Zoom TV wznowi "Magię nagości. Polska"?  |  Oglądalność Polsat Hit Festiwalu w Sopocie  |  TVP przeniesie "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Redaktor naczelny "Evo Magazine"  |  Widownia serialu "Matylda"  |  Kiedy ruszy Viasat True Crime?  |  SGL przygotowało założenia i spot  |  TikTok ogranicza wpływy  |  PAP wraca do nagrody  |  Nowy dyrektor Coca-Cola Services Polska  |  StormMedia  |  Kaufland ponownie wybiera  |  Nowa szefowa szwajcarskiego nadawcy SRG  |  David Beckham ambasadorem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef KRRiT chce powiększyć ofertę  |  Przetarg mBanku rozstrzygnięty  |  Czy Zoom TV wznowi "Magię nagości. Polska"?  |  Oglądalność Polsat Hit Festiwalu w Sopocie  |  TVP przeniesie "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Redaktor naczelny "Evo Magazine"  |  Widownia serialu "Matylda"  |  Kiedy ruszy Viasat True Crime?  |  SGL przygotowało założenia i spot  |  TikTok ogranicza wpływy  |  PAP wraca do nagrody  |  Nowy dyrektor Coca-Cola Services Polska  |  StormMedia  |  Kaufland ponownie wybiera  |  Nowa szefowa szwajcarskiego nadawcy SRG  |  David Beckham ambasadorem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef KRRiT chce powiększyć ofertę  |  Przetarg mBanku rozstrzygnięty  |  Czy Zoom TV wznowi "Magię nagości. Polska"?  |  Oglądalność Polsat Hit Festiwalu w Sopocie  |  TVP przeniesie "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Redaktor naczelny "Evo Magazine"  |  Widownia serialu "Matylda"  |  Kiedy ruszy Viasat True Crime?  |  SGL przygotowało założenia i spot  |  TikTok ogranicza wpływy  |  PAP wraca do nagrody  |  Nowy dyrektor Coca-Cola Services Polska  |  StormMedia  |  Kaufland ponownie wybiera  |  Nowa szefowa szwajcarskiego nadawcy SRG  |  David Beckham ambasadorem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 20, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix po dodaniu 7,7 mln ma już ponad 230 mln subskrypcji. Reed Hastings ustąpił z funkcji CEO

Reed Hastings wycofuje się do drugiego szeregu, ale nadal będzie dla Netflixa ważną osobą (fot. Wikimedia Commons/re:publica)

Reed Hastings, współzałożyciel i współzarządzający Netflixa, ustępuje ze stanowiska dyrektora generalnego. Pozostanie pracownikiem firmy, pełniąc funkcję prezesa zarządu. Netflix zaprezentował natomiast wyniki finansowe za ostatni kwartał 2022 roku. Po dodaniu prawie 7,7 mln na świecie ma już 230,75 mln subskrypcji.

Drugi z dotychczasowych dyrektorów generalnych Ted Sarandos pozostaje na stanowisku. Będzie teraz współzarządzać platformą z Gregiem Petersem, wcześniej dyrektorem ds. produktów i dyrektorem operacyjnym. Ponadto Netflix mianował Belę Bajarię, byłą szefową telewizji globalnej, na stanowisko dyrektorki ds. treści, a Scott Stuber, szef ds. filmów, ma nowy tytuł prezesa Netflix Film.

Czytaj też: "The Last of US" drugą co do oglądalności premierą w historii HBO

Hastings w poście na blogu napisał, że zarząd Netflixa omawiał planowanie sukcesji od kilku lat. W ramach tego w lipcu 2020 roku firma awansowała Sarandosa na współzarządzającego obok Hastingsa, a także wyznaczyła Petersa na stanowisko dyrektora operacyjnego.

Sarandos napisał w oświadczeniu: "Chcę podziękować Reedowi za jego wizjonerskie przywództwo, opiekę mentorską i przyjaźń przez ostatnie 20 lat. Wszyscy nauczyliśmy się tak wiele od jego intelektualnego rygoru, uczciwości i gotowości do podejmowania dużych przedsięwzięć. I nie możemy się doczekać współpracy z nim przez wiele kolejnych lat”.

Równocześnie ze zmianami u władzy Netflix zaprezentował wyniki za ostatni kwartał ub.r. Przed ich ogłoszeniem przewidywano, że wzrost liczby abonentów po wprowadzeniu na początku grudnia opcji z reklamami będzie wynosić ok. 4,5 mln. Jest 7,7 mln (dokładnie 7,66), a więc znacznie lepiej, niż się spodziewano.

Czytaj też: Z globalnych platform streamingowych korzysta prawie 40 proc. Polaków

Oznacza to wzrost o 4 proc. rok do roku. 910 tys. subskrypcji w ciągu kwartału przybyło w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, 3,2 mln w całej Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, 1,76 mln w Ameryce Łacińskiej oraz 1,8 mln w regionie Azji i Pacyfiku.

Netflix poinformował, że w IV kwartale odnotował zysk netto w wysokości 55 mln dol., przy 7,85 mld dol. przychodów, co stanowi w porównaniu z poprzednim rokiem wzrost o 1,9 proc.

Czytaj też: Netflix dominuje na rynku produkcji streamingowych

(MAC, 20.01.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.