Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 18, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen: z globalnych platform streamingowych korzysta prawie 40 proc. Polaków

Najpopularniejszą globalną platformą streamingową w Polsce jest Netflix, którego średni miesięczny zasięg wynosi 11,7 mln osób (fot. Pexels.com)

W 2022 roku z globalnych serwisów streamingowych korzystało miesięcznie średnio 39 proc. osób powyżej 4. roku życia, czyli 13,8 mln Polaków - wynika z danych Nielsena, udostępnionych "Presserwisowi". 

Dziennie widownia tych globalnych platform wynosiła ok. 3 mln osób, a średni czas spędzany przez widzów z tymi serwisami wynosił 1 godzinę i 16 minut (ATS). - Widzowie korzystają z serwisów streamingowych przeciętnie przez sześć dni w miesiącu, a te dni to częściej weekendy, kiedy wzrost oglądalności w stosunku do dni powszednich wynosi 33 procent - mówi Joanna Kopeć, research & insights lead w Nielsenie.

Najpopularniejszą globalną platformą streamingową w Polsce jest Netflix, którego średni miesięczny zasięg wynosi 11,7 mln widzów. Dla Netflixa najlepszy był w zeszłym roku grudzień (12,9 mln).

Czytaj też: RAS Polska przegrywa w sądzie z Pereirą, ale teraz szefa Tvp.info pozywa TVN

- Disney+ szybko wskoczył na drugie miejsce, ale najwięcej widzów przyciągnął w październiku i grudniu, a nie w miesiącu premiery - analizuje Joanna Kopeć. W październiku z serwisu skorzystało 4,4 mln widzów, a w grudniu - 4,2 mln.

- HBO Max z kolei największą widownię zbudował w miesiącach tuż po starcie i tych wyników nie powtórzył w ciągu roku - zauważa Joanna Kopeć. Dla platformy najlepszy był kwiecień (3,8 mln użytkowników).

HBO Max ma wysoki wskaźnik affinity (dopasowania medium do grupy celowej) wśród singli, a Disney+ trafia do całych rodzin. HBO Max i Disney+ są wyraźnie dopasowane do wielkomiejskiej widowni. Netflix i Disney+ najchętniej oglądają widzowie w wieku 35-44 lat, a HBO Max - osoby pomiędzy 45. a 54. rokiem życia.

Najczęściej wybierany do oglądania treści z globalnych platform streamingowych jest telewizor, który ma 69 proc. udziału spośród ekranów w oglądalności serwisów. W przypadku Netflixa jest on wyższy i sięga 72 proc. (HBO Max: 59 proc., Disney+: 54 proc.), co - według Joanny Kopeć - ma związek z tym, że na wielu telewizorach aplikacja Netflixa jest preinstalowana.

Udział komputera w oglądalności serwisów wynosi 19 proc. (dla HBO Max aż 28 proc.), smartfona - 10 proc., a tabletu - 3 proc.

Dane Nielsena uwzględniają serwisy Netflix, Disney+, HBO Max, Apple+, Amazon Prime Video i Viaplay.

(KOZ, 18.01.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.