Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 11, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Maciej Olenderczyk szefem nowej marki GroupM - agencji Finecast

Finecast zaczynał działalność we wrześniu 2017 roku w Wielkiej Brytanii (fot. materiały prasowe)

Agencja specjalizująca się w addressable TV Finecast została oficjalnie otwarta w Polsce. Szefem nowej marki GroupM został Maciej Olenderczyk.

Finecast działa w 15 krajach. Firma specjalizuje się w technologiach reklamowych umożliwiających planowanie ściśle stargetowanych kampanii wideo. Oznacza to poza tradycyjną linearną telewizją, również serwisy i aplikacje VoD dostępne na ekranie telewizora.

GroupM to pierwsza w Polsce grupa mediowa, która realizowała kampanie z wykorzystaniem addressable TV wspólnie z grupą TVN. Jak wyjaśniają przedstawiciele agencji, test dowiódł efektywności kosztowej tego narzędzia. GroupM prognozuje, że w tym roku marketerzy przeznaczą ok. 230 mln zł na reklamy wideo na ekranie telewizorów. Kwota ta wzrośnie w momencie wprowadzenie pakietów reklamowych przez platformy Netflix i Disney+. 

Czytaj też: Dwutygodnik „Show” po likwidacji konkurenta zdrożał - kosztuje 4,99 zł

Maciej Olenderczyk, Finecast director, jest związany z GroupM od 2018 roku. Do stycznia 2022 był związany z Wavemakerem, a wcześniej pracował w Spark Foundry i Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych IIBR. 

Finecast uzupełnia w Polsce portfolio specjalistycznych marek GroupM, które tworzyły dotąd Xaxis, Plista i INCA specjalizujące się odpowiednio w programmatic, reklamie natywnej i marketingu influencerskim.

(KAP, 11.01.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.