Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 23, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK stawia zarzuty wydawcy Onetu i Wirtualnej Polsce. Chodzi o oznaczanie reklam

Prezes UOKiK zarzuca RAS Polska i Wirtualnej Polsce nieoznaczenie treści reklamowych (fot. UOKiK/materiały prasowe)

Prezes UOKiK wszczął postępowania przeciwko spółkom Ringier Axel Springer Polska i Wirtualna Polska Media. Stawia im zarzut wprowadzania konsumentów w błąd poprzez nieoznaczanie lub niewłaściwe oznaczanie materiałów o charakterze reklamowym.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów od czerwca przygląda się portalom internetowym pod kątem właściwego oznaczania treści o charakterze reklamowym. Wczoraj poinformował, że prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko dwóm spółkom: RAS Polska i Wirtualnej Polsce Media. Obu postawił zarzut wprowadzania konsumentów w błąd poprzez nieoznaczanie lub niewłaściwe oznaczanie handlowego charakteru materiałów publikowanych w prowadzonych lub wykorzystywanych przez nie serwisach internetowych.

Czytaj też: Tok FM i OKO.press będą współpracować przed wyborami

Zdaniem urzędu niektóre materiały o charakterze komercyjnym nie miały żadnych oznaczeń, a w innych przypadkach stosowane przez serwisy spółek oznaczenia budziły wątpliwości w zakresie ich przejrzystości i czytelności. Urzędowi chodzi o zwroty typu: „artykuł we współpracy z partnerem”, „prezentacja partnera”, „partner materiału”, „partnerem treści jest…”, „partner serwisu”. UOKiK kwestionuje również sposób publikowania na portalach odesłań do treści komercyjnych, których forma często utrudnia zidentyfikowanie ich rzeczywistego charakteru.

W komunikacie prasowym prezes UOKiK Tomasz Chróstny przypomina, że zgodnie z prawem materiały w serwisach internetowych muszą być jasno oznaczone, aby wynikało z tego, iż ich publikacja jest wynikiem komercyjnej współpracy z reklamodawcą.

RAS Polska i Wirtualna Polska Media mogą za nieprawidłowe praktyki reklamowe ponieść karę finansową (maksymalna jej wysokość to 10 proc. obrotu). Zarówno WP, jak i RASP zapewniają, że po zapoznaniu się ze stanowiskiem UOKiK odniosą się do sprawy i będą współpracować z urzędem.

Prezes UOKiK prowadzi postępowania wyjaśniające w podobnej sprawie dotyczącej Agory i Grupy Interia.pl.

Czytaj też: Jarosław J. skazany za pomówienie KOD o płacenie uczestnikom demonstracji

(PAR, 23.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.