Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 06, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Towarzystwo Dziennikarskie: nie dotujmy mediów publicznych z budżetu państwa

Jan Ordyński zapowiada działania Towarzystwa Dziennikarskiego mające powstrzymać dotowanie mediów publicznych z budżetu państwa (screen: YouTube/Superstacja)

Towarzystwo Dziennikarskie protestuje przeciwko dotowaniu upartyjnionych mediów publicznych z budżetu państwa. "Za kłamstwa, oszczerstwa, pomówienia i przemilczenia zapłacimy w 2023 roku 2,7 mld złotych z pieniędzy obywateli, bo to my składamy się na budżet państwa” – alarmuje Towarzystwo w rozesłanym do mediów i polityków apelu.

Towarzystwo Dziennikarskie protestuje przeciwko kolejnym pieniądzom przekazywanym z budżetu państwa na media publiczne. – Na razie wysłaliśmy w tej sprawie apel, ale nie chcemy się do niego ograniczać – zapowiada Jan Ordyński z Towarzystwa Dziennikarskiego.

Czytaj też: Kaczyński: Kurski miał propozycję rządową, ale "uznał, że to nie jest dla niego sprawa interesująca"

"700 mln zł więcej za kłamstwa, oszczerstwa, pomówienia i przemilczenia"

O zwiększeniu tzw. rekompensaty z budżetu państwa dla mediów publicznych z blisko 2 mld zł w tym roku do 2,7 mld zł w 2023 roku zdecydowali posłowie strony rządowej podczas posiedzenia sejmowej komisji finansów 30 listopada. Zdecydowaną większość tej kwoty ma dostać TVP.

Czytaj też: Nagrody Mediów Publicznych przyznane. Wygrali Długosz i Borowicz, Przemyk zrezygnowała

„700 mln złotych więcej dla mediów partyjno-rządowych to koszt propagandy PiS w roku wyborczym. Za kłamstwa, oszczerstwa, pomówienia i przemilczenia zapłacimy w 2023 roku 2,7 mld złotych z pieniędzy obywateli, bo to my składamy się na budżet państwa” – alarmuje w rozesłanym do mediów i polityków apelu Towarzystwo Dziennikarskie.

Towarzystwo ostrzega, że propagandowe produkcje wypełnią programy TVP i Polskiego Radia, nadawców którzy od dawna nie są publicznymi, bo nie wypełniają ustawowego obowiązku przestrzegania pluralizmu, bezstronności, wyważenia i niezależności.

Ordyński: "Zaalarmujemy międzynarodowe organizacje"

„Rząd pracuje ponadto nad przywilejami dla TVP w sieciach kablowych. Narzucenie w nich kolejności umieszczania stacji ma zapewnić, by we wszystkich sieciach kablowych programy TVP były na pierwszych miejscach” – pisze w apelu Towarzystwo Dziennikarskie. I ostrzega: – "Wybory do Sejmu i Senatu, przeprowadzone przy tak szerokim, bezwzględnym i zakłamanym promowaniu kandydatów obozu rządzącego w Telewizji Publicznej i Polskim Radiu nie spełnią konstytucyjnego wymogu równości".

Czytaj też: Fatalny PR Czesława Michniewicza. Konflikt z dziennikarzami, afery i napięcia w PZPN

Jan Ordyński deklaruje kolejne działania. – Rzecz jasna nie mamy bezpośredniego wpływu na decyzje obozu rządzącego, ale poza tym, że rozesłaliśmy nasz apel do polityków opozycji, zaalarmujemy też międzynarodowe organizacje broniące wolności słowa. W przeszłości w obronie wolności słowa organizowaliśmy demonstracje. Dziś na pewno powinnyśmy mieć jasną wizję modelu funkcjonowania mediów publicznych po ewentualnym zwycięstwie wyborczym obecnej opozycji.

– Dotowanie ich na obecnym poziomie w sytuacji kryzysu ekonomicznego i dramatycznie niskich zarobków niektórych grup zawodowych np. nauczycieli jest niedopuszczalne. Zaistnieje potrzeba rozliczenia tych wszystkich, którzy działając w mediach publicznych, dopuścili się niegospodarności – mówi członek zarządu Towarzystwa Dziennikarskiego.

Czytaj też: Grand Press 2022. Nominacje: Reportaż prasowy/internetowy, Reportaż audio, Reportaż tv/wideo

(JF, 06.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.