Ceny reklam w rozgłośniach regionalnych Audytorium 17  |  Wyniki słuchalności w okresie wrzesień-listopad  |  Google i Allegro wymarzonymi pracodawcami na rynku mediów i reklamy  |  Omnicom Group przejmuje  |  Widownia drugiego sezonu serialu "Teściowie" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Komentator Formuły 1 wraca do Eleven Sports  |  W Canal+ serial dokumentalny o partnerkach znanych sportowców  |  Usługa Viaplay w Prime Video  |  Altavia Kamikaze + K2 zatrudniła trzy osoby  |  Dentsu przewiduje  |  Luxury Care & More będzie promować  |  Alisyn Camerota pożegnała się z CNN  |  "Dziewczyna z igłą" i kręcony w Polsce "Prawdziwy ból" nominowane do Złotych Globów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Już dzisiaj gala Grand Press 2024, na której poznamy Dziennikarza Roku. Transmisja o godz. 20.30 na antenie TVN 24 oraz na facebookowym profilu Fundacji Grand Press. Szczegóły: kliknij tutaj  | 

Ceny reklam w rozgłośniach regionalnych Audytorium 17  |  Wyniki słuchalności w okresie wrzesień-listopad  |  Google i Allegro wymarzonymi pracodawcami na rynku mediów i reklamy  |  Omnicom Group przejmuje  |  Widownia drugiego sezonu serialu "Teściowie" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Komentator Formuły 1 wraca do Eleven Sports  |  W Canal+ serial dokumentalny o partnerkach znanych sportowców  |  Usługa Viaplay w Prime Video  |  Altavia Kamikaze + K2 zatrudniła trzy osoby  |  Dentsu przewiduje  |  Luxury Care & More będzie promować  |  Alisyn Camerota pożegnała się z CNN  |  "Dziewczyna z igłą" i kręcony w Polsce "Prawdziwy ból" nominowane do Złotych Globów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Już dzisiaj gala Grand Press 2024, na której poznamy Dziennikarza Roku. Transmisja o godz. 20.30 na antenie TVN 24 oraz na facebookowym profilu Fundacji Grand Press. Szczegóły: kliknij tutaj  | 

Ceny reklam w rozgłośniach regionalnych Audytorium 17  |  Wyniki słuchalności w okresie wrzesień-listopad  |  Google i Allegro wymarzonymi pracodawcami na rynku mediów i reklamy  |  Omnicom Group przejmuje  |  Widownia drugiego sezonu serialu "Teściowie" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Komentator Formuły 1 wraca do Eleven Sports  |  W Canal+ serial dokumentalny o partnerkach znanych sportowców  |  Usługa Viaplay w Prime Video  |  Altavia Kamikaze + K2 zatrudniła trzy osoby  |  Dentsu przewiduje  |  Luxury Care & More będzie promować  |  Alisyn Camerota pożegnała się z CNN  |  "Dziewczyna z igłą" i kręcony w Polsce "Prawdziwy ból" nominowane do Złotych Globów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Już dzisiaj gala Grand Press 2024, na której poznamy Dziennikarza Roku. Transmisja o godz. 20.30 na antenie TVN 24 oraz na facebookowym profilu Fundacji Grand Press. Szczegóły: kliknij tutaj  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 05, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Raport IAB Polska: Ponad połowa firm gotowa na erę post-cookies

Pełen raport jest dostępny na stronie Iab.org.pl (fot. materiały prasowe)

Według raportu IAB Polska i PBI 59 proc. firm deklaruje, że są gotowe na nadchodzące zmiany w internecie i zakończenie obsługi plików cookie firm trzecich.

Aż 92 proc. firm jest świadomych, że wkrótce kluczowe przeglądarki internetowe wykorzystywane przez polskich internautów zakończą obsługę plików cookie firm trzecich, a 80 proc. wie o zachodzących procesach co najmniej od roku. Pliki cookie firm trzecich są umieszczane w przeglądarce użytkownika przez zewnętrze firmy i tylko przez nie mogą być odczytywane. Pozwala to na śledzenie historii przeglądania czy informacji o oglądanych reklamach. Zmiany zapowiedziane przez Google mają zostać wprowadzone w 2024 roku i będą dotyczyły nie tylko cookies – ich celem będzie też utrudnienie dostępu do danych użytkownika i ograniczenie możliwości pozostawiania przez internautów śladów w sieci.

Czytaj też: K2 Holding spodziewa się, że rok 2022 będzie rekordowy dla spółki

Według raportu IAB podmioty, które podejmują działania adaptujące do nowych realiów rynkowych, w pierwszej kolejności testują rozwiązania własne (73 proc.), zaś dopiero w następnej skupiają się na rozwiązaniach partnerów i firm zewnętrznych (66 proc.). Najczęściej wskazywane są rozwiązania oparte na kontekście treści (59 proc.), a następnie na danych udostępnianych przez wydawców (42 proc.). Warto podkreślić, że większość firm nie rozważa dzielenia się informacjami zebranymi na swoich stronach z innymi podmiotami na rynku. 

Według wydawców internetowych zakończenie działania cookies będzie miało istotny wpływ na spadek działań typu programmatic. Inaczej zmianę postrzegają agencje, które spodziewają się małych spadków przy wzroście sprzedaży bezpośredniej.

Przedstawiciele wielu agencji mediowych nie chcą poruszać tematu internetu "cookieless". Przyznają, że nie da się przygotować na tę zmianę do momentu, gdy faktycznie wejdzie w życie. Google już kilkukrotnie odkładał w czasie rezygnację z plików cookie – według pierwotnych planów miały one przestać funkcjonować w 2022 roku.

Czytaj też: Złote Spinacze 2022 rozdane. 100 nagród dla najlepszych w branży PR. Pełna lista

(KAP, 05.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.