Zapytania w wyszukiwarce Google w 2024 roku  |  Marketing i reklama liderami w korzystaniu z usług freelancerów  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Były prezes Alior Banku pomoże  |  GPW może wznowić obrót akcjami Red Carpet Media Group  |  Oglądalność serialu "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  "Wzgórze psów" zadebiutuje w Netflixie  |  Stabilna widownia "Gliniarzy" w Polsacie  |  Ruszyła sprzedaż aukcyjna w aplikacji TVP Sport  |  Magdalena Cielecka w nowym serialu Max Original  |  Internetowy Silver TV rozbudowuje ofertę  |  NASK rozpoczął wydawanie czasopisma  |  Centrum im. Adama Smitha: "Polska gospodarka traciła 70 mld zł rocznie"  |  Ruszyła agencja reklamowa  |  Fabryka Marketingu wygrywa  |  Polska kampania Filtron na zagranicznych rynkach  |  The Reel Friends  |  Matea Gold odchodzi z "The Washington Post" do kierowania oddziałem "The New York Times"  |  Rupert Murdoch przegrywa walkę o kształt sukcesji z dziećmi  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Zapytania w wyszukiwarce Google w 2024 roku  |  Marketing i reklama liderami w korzystaniu z usług freelancerów  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Były prezes Alior Banku pomoże  |  GPW może wznowić obrót akcjami Red Carpet Media Group  |  Oglądalność serialu "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  "Wzgórze psów" zadebiutuje w Netflixie  |  Stabilna widownia "Gliniarzy" w Polsacie  |  Ruszyła sprzedaż aukcyjna w aplikacji TVP Sport  |  Magdalena Cielecka w nowym serialu Max Original  |  Internetowy Silver TV rozbudowuje ofertę  |  NASK rozpoczął wydawanie czasopisma  |  Centrum im. Adama Smitha: "Polska gospodarka traciła 70 mld zł rocznie"  |  Ruszyła agencja reklamowa  |  Fabryka Marketingu wygrywa  |  Polska kampania Filtron na zagranicznych rynkach  |  The Reel Friends  |  Matea Gold odchodzi z "The Washington Post" do kierowania oddziałem "The New York Times"  |  Rupert Murdoch przegrywa walkę o kształt sukcesji z dziećmi  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Zapytania w wyszukiwarce Google w 2024 roku  |  Marketing i reklama liderami w korzystaniu z usług freelancerów  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Były prezes Alior Banku pomoże  |  GPW może wznowić obrót akcjami Red Carpet Media Group  |  Oglądalność serialu "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  "Wzgórze psów" zadebiutuje w Netflixie  |  Stabilna widownia "Gliniarzy" w Polsacie  |  Ruszyła sprzedaż aukcyjna w aplikacji TVP Sport  |  Magdalena Cielecka w nowym serialu Max Original  |  Internetowy Silver TV rozbudowuje ofertę  |  NASK rozpoczął wydawanie czasopisma  |  Centrum im. Adama Smitha: "Polska gospodarka traciła 70 mld zł rocznie"  |  Ruszyła agencja reklamowa  |  Fabryka Marketingu wygrywa  |  Polska kampania Filtron na zagranicznych rynkach  |  The Reel Friends  |  Matea Gold odchodzi z "The Washington Post" do kierowania oddziałem "The New York Times"  |  Rupert Murdoch przegrywa walkę o kształt sukcesji z dziećmi  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 28, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy chcą, aby firmy brały pod uwagę ważne kwestie społeczne. Nowe badanie

"ESG Update" jest dostępny do pobrania na stronie Lab.org.pl (fot. materiały prasowe)

72 proc. Polaków uważa, że firmy powinny poruszać kwestie ważne dla konsumentów i pracowników, co wynika z publikacji "ESG Update" Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska.

Globalnie niemal połowa agencji PR spodziewa się największych inwestycji swoich klientów w obszarze ESG. W Polsce skupienie się na rozwoju tej strefy wynika zarówno z presji konsumenckiej, jak i unijnej dyrektywy CSRD.

Polskie firmy w temacie ESG

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że 78 proc. dużych firm oraz 64 proc. średnich ma świadomość istnienia celów zrównoważonego rozwoju. Systematyczne działania na rzecz ich realizacji deklaruje natomiast 64 proc. dużych firm oraz jedynie 7 proc. średnich.

Czytaj też: Debata „Press”. ESG 2025: ważna cezura dla odpowiedzialnych firm

Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska podkreśla, że zrównoważony rozwój to nie tylko budowanie zaufania i lojalności, ale również możliwość implementacji innowacji i rozwoju. "Trendy, takie jak ochrona zasobów naturalnych, zrównoważone inwestycje, nacisk na polityki promujące równość, różnorodność, inkluzywność i powszechne raportowanie, to odpowiedź na globalne wyzwania, przed jakimi stoimy dziś jako branża" – stwierdza.

Joanna Berlińska, szefowa grupy roboczej, zauważa, że polskie firmy w temacie ESG skupiają się na kwestiach społecznych. "Poprawa zdrowia i jakości życia pracowników została uznana za najważniejszy cel przez 65 proc. wszystkich badanych przedsiębiorstw. Na drugim miejscu znalazła się redukcja nierówności, uznana za ważną przez 54 proc. firm."

Trendbook zawiera siedem artykułów przygotowanych przez ekspertów z Grupy Roboczej PR. Dotyczą one m.in. kwestii prawnych i konkretnych projektów z zakresu ESG w polskich firmach. Teksty przygotowali m.in. Joanna Berlińska, head of PR & communications w Lightscape, Karolina Kulig, marketing & PR managerka w Luckyyoo oraz Maciej Kikta, manager ds. PR w Smartney.

Trendbook jest do pobrania na stronie Lab.org.pl.

Czytaj też: „Medialne R-ewolucje” w najnowszym wydaniu magazynu „Press”

(KAP, 28.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.