Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 02, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklamy "Skazanej" oceniła sztuczna inteligencja. Co podpowiedział komputer

W "Skazanej" w głównej roli występuje Agata Kulesza (fot. materiały prasowe)

TVN Warner Bros. Discovery w kampanii promującej drugi sezon serialu Playera "Skazana" wykorzystał sztuczną inteligencję. AI pomogło zdecydować, które nośniki reklamy zewnętrznej będą najlepiej trafiać do odbiorców.

Jak podano w komunikacie, optymalizacja miała na celu wyłonienie tych propozycji działu kreacji, które w najbardziej przyciągający sposób komunikowały platformę Player - na której dostępna jest "Skazana" - oraz nazwę serialu. Dodatkowym celem była eliminacja elementów graficznych, które nie były nośnikiem istotnego przekazu, a mogły przyciągać uwagę.

Czytaj też: Player.pl planuje 10 produkcji w 2023 roku. Seriale, ale też bikini reality

Czytelność i efektywność przekazu tradycyjnie mierzy się za pomocą badań eye-trackingowych, ale - jak przypomina nadawca - generują one wysokie koszty i wydłużają proces przygotowywania kampanii. Z tego powodu dział marketing, insights and data Warner Bros. Discovery w Polsce po raz pierwszy przetestował VAS (Visual Attention Software) firmy 3M, które symuluje proces postrzegania za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji. 

VAS 3M umożliwia szybkie przetestowanie kilkunastu wariantów materiałów OOH. Narzędzie działa w czasie rzeczywistym. Grafik zmienia elementy w projekcie OOH, a program pokazuje, w jaki sposób zmiany te wpływają na to, co dostrzeże konsument.

W kreacjach "Skazanej" zmniejszono na przykład intensywność i widoczność płomieni, które VAS 3M wskazał jako potencjalnie zbyt mocno odwracające uwagę.

"Nie można mówić o zastępowaniu ludzi przez sztuczną inteligencję. AI nie zastępuje nam myślenia kreatywnego, ale umożliwia optymalizację poszczególnych elementów kampanii" - wyjaśnia w komunikacie Marcin Bogłowski, group VP marketing, insights and data w Warner Bros. Discovery w Polsce.

Koncepcja kampanii drugiego sezonu "Skazanej" została stworzona przez agencję Heart & Brain. Do promocji serialu wykorzystano zarówno tradycyjne nośniki digitalowe i OOH, jak również kreacje niestandardowe - jednym z projektów w ramach działań promocyjnych był tzw. motion mural przy warszawskim Metrze Politechnika. Połączenie tradycyjnego murala z mappingiem wideo sprawiło, że ogień, dym, światła i elementy brandingu zyskały efekt ruchu, by ożywiać obraz i przyciągać uwagę przechodniów.

Drugi sezon "Skazanej" miał premierę w Playerze 11 listopada.

Czytaj też: Marcin Meller będzie mieć talk-show w Radiu Eska Rock

(KOZ, 02.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.