PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 04, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

15-lecie Top Marki: na wczorajszej gali zaprezentowano najsilniejsze brandy w prasie i internecie

Uroczyste wręczenie statuetek zwycięskim brandom odbyło się wczoraj w warszawskiej Scenie Relax (fot. D. Sieracka)

Przedstawiciele 50 znaków firmowych odebrali wczoraj statuetki dla najsilniejszych brandów w prasie i internecie. Redakcja magazynu „Press” i PSMM ogłosiły wyniki 15. badania Top Marka i Markę Marek 15-lecia, którą został PKO Bank Polski.

W ramach jubileuszowego badania pod lupę wzięto 70 mln materiałów: ponad 2 mln tekstów prasowych i 14 mln publikacji internetowych oraz 54 mln postów, które ukazały się na ogólnodostępnych profilach na Facebooku, Instagramie, Twitterze i YouTube od 1 lipca 2021 do 30 czerwca 2022 roku. Posługując się wciąż doskonaloną metodologią, wyłoniono 500 marek z 50 najczęściej opisywanych branż, a następnie wzmiankom o każdej z nich przypisano impact (potencjalny zasięg) i indeks sentymentu (biorąc pod uwagę wydźwięk wzmianek: pozytywny, neutralny lub negatywny).

To wraz z liczbą złożyło się na siłę każdej analizowanej marki i pozwoliło uszeregować je w 50 branżowych rankingach i jednym wspólnym zestawieniu dla wszystkich. Na jego czele znalazły się PKO Bank Polski (banki), Orlen (stacje paliw) i PGE (energetyka i surowce). Wśród branżowych Top Marek z przodu są m.in. Onet (portale internetowe), TVN (telewizja), Plus (telekomunikacja), Allegro (e-commerce) i Mercedes-Benz (samochody premium).

Z okazji jubileuszu Top Marki wyłoniono również Markę Marek 15-lecia. Tytuł ten zdobył PKO Bank Polski, który zajmował miejsce lidera w branżowym zestawieniu we wszystkich edycjach raportu z badania. Wśród najsilniejszych brandów 15 wydań Top Marki drugie miejsce zajął TVN, a trzecie Biedronka.

Raport z badania ukazał się w najnowszym wydaniu magazynu „Press”. Przejrzystym infografikom obrazującym wyniki analizy towarzyszą teksty wskazujące, które wydarzenia miały największy wpływ na umocnienie lub osłabienie wizerunku brandów w prasie i internecie. W zdecydowanej większości z nich przewijają się dwa wątki: skutki pandemii koronawirusa w poszczególnych sektorach i wojna w Ukrainie, która postawiła przed markami niespotykane dotychczas wyzwania.

Uroczyste wręczenie statuetek zwycięskim brandom odbyło się w warszawskiej Scenie Relax. Szczegóły w najnowszym numerze magazynu "Press" oraz na topmarka.eu.

Wyniki:

  • Marka marek 2022 – PKO Bank Polski
  • Marka XV-lecia – PKO Bank Polski; II miejsce – TVN, III miejsce – Biedronka
  • agencje badawcze – IBRiS
  • banki – PKO Bank Polski
  • biura podróży – Rainbow
  • chemia – Grupa Azoty
  • dostawcy Internetu – Canal+
  • e-commerce – Allegro
  • energetyka i surowce – PGE
  • farmacja – Pfizer
  • festiwale – Pol’and’Rock
  • firmy budowlane i deweloperzy – Grupa Budimex
  • firmy kurierskie – Poczta Polska
  • firmy Pożyczkowe – Provident
  • firmy windykacyjne – Kruk
  • FMCG – alkohole mocne – Martini
  • FMCG – artykuły spożywcze i napoje – Coca-Cola
  • FMCG – piwa i cydry – Żywiec
  • hotele – Hilton
  • human resources – Pracuj.pl
  • konsulting – Deloitte
  • kosmetyki – Avon
  • markety spożywcze – Biedronka
  • materiały budowlane – Bruk-Bet
  • obuwie – CCC
  • odzież – 4F
  • płatności elektroniczne – Mastercard
  • popularyzacja kultury – Narodowe Centrum Kultury
  • portale internetowe – Onet
  • prasa – „Gazeta Wyborcza”
  • producenci gier wideo – CD Projekt
  • producenci oprogramowania – Google
  • producenci sprzętu IT – Apple
  • projekty charytatywne – Caritas
  • radio – Radio Zet
  • samochody popularne – Toyota
  • samochody premium – Mercedes-Benz
  • serwisy VOD – Netflix
  • sieci – apteki i drogerie – Rossmann
  • sieci – gastronomia – McDonald’s
  • sieci – jubilerzy – Apart
  • sieci – opieka medyczna – Lux Med
  • smartfony – Samsung
  • sprzęt RTV i AGD – Sony
  • stacje benzynowe – Orlen
  • targi – MTP
  • telekomunikacja – Plus
  • telewizja – TVN
  • transport i logistyka – Raben
  • ubezpieczenia – PZU
  • uczelnie – Uniwersytet Warszawski
  • wydawnictwa książkowe – Wydawnictwo Znak

Partnerzy gali: BAT British American Tobacco, Toyota Polska, Cocosound Studio, F25 Production, Scena Relax.

(RD, 04.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.