Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 11, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen wprowadza w Polsce narzędzie Total Ad Ratings

Total Ad Ratings według Nielsena to pierwszy krok w stronę pomiaru crossmediowego (fot. Pexels.com)

Nielsen uruchomił w Polsce narzędzie crossmediowe Total Ad Ratings, które ma zapewnić informację o łącznym zasięgu kampanii reklamowej, z uwzględnieniem deduplikacji widowni w telewizji linearnej i na platformach cyfrowych.

Total Ad Ratings to połączenie dwóch istniejących na rynku pomiarów Nielsena: badania kampanii reklamowych w internecie Digital Ad Ratings i Television Audience Measurement, czyli pomiaru reklam w telewizji, który jest walutą rynkową.

Czytaj też: Addressable TV w ofercie TVN Media. Dwa warianty produktu

"Łącząc Nielsen Digital Ad Ratings z Nielsen TV Ratings i wykorzystując dane o wyświetleniach reklamy oraz algorytmy uczenia maszynowego, Nielsen Total Ad Ratings deduplikuje wskaźniki zasięgu reklamy na platformach telewizyjnych i cyfrowych za pomocą Nielsen ID System, aby zapewnić kompleksowy pomiar widowni międzyplatformowej" – wyjaśnia firma w komunikacie.

Total Ad Ratings oferuje reklamodawcom reprezentatywne informacje o odbiorcach kampanii wraz z danymi demograficznymi dotyczącymi wieku i płci, pomiaru zasięgu, częstotliwości i GRP. Total Ad Ratings przygotowywane jest na zlecenie klienta dla wskazanych kampanii.

"TAR to pierwszy, ale niezwykle ważny, krok w stronę pomiaru crossmediowego. Pozwala naszym klientom uzyskać informacje o wspólnym zasięgu kampanii w internecie i telewizji, a także unikalnych parametrach dla każdego z kanałów" – przekonuje w komunikacie Justyna Porębska, digital project manager w Nielsen Polska.

Czytaj też: Empik.com wprowadza usługę Empik Ads

– Wprowadzenie pomiaru Total Ad Ratings przez Nielsena to oczywiście pozytywny krok, poszerzający możliwości pomiaru crossmediowego na polskim rynku reklamowym – ocenia Łukasz Pytlewski, szef obszaru data & tech w GroupM. – Na pewno warto zauważyć, że elementem Total Ad Rating jest pomiar telemetryczny, na naszym rynku będący obowiązującą walutą. Ten czynnik stanowi niewątpliwie zaletę Total Ad Rating. Jednocześnie musimy być świadomi, że TAR wymaga implementacji tagów DAR do pomiaru konkretnej kampanii – tłumaczy Pytlewski i zaznacza: – Warto być tego świadomym, że TAR nie jest klasycznym badaniem typu single source.

Łukasz Pytlewski z GroupM zwraca uwagę, że na rynku funkcjonuje jeden pomiar crossmediowy, pomiar single source Gemiusa. – Konkurencja pomiędzy Nielsenem a Gemiusem na tym polu może powodować, że pomiary crossmediowe będą szybciej nadążać za tempem zmian w konsumpcji mediów. Obydwa pomiary różnią się specyfiką, w szczególności o możliwość pomiaru poszczególnych platform digital. Te różnice mogą powodować, że poszczególne rozwiązania mogą być mniej lub bardziej adekwatne do pomiaru poszczególnych typów kampanii – wyjaśnia Pytlewski.

Czytaj też: Orange Polska i Value Media wykorzystują Addressable TV

(KOZ, 11.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.