Wpływy reklamowe rozgłośni: prowadzą Radio Zet i Radio Pogoda
20.12.2006, 09:01
Wśród stacji ogólnopolskich drugi miesiąc z rzędu liderem pod względem wpływów reklamowych jest Radio Zet, przed RMF FM. Wśród stacji lokalnych prowadzi warszawskie Radio Pogoda Złote Przeboje, wyprzedzające sześć stacji sieci Eska.
Radio Zet, według danych cennikowych netto, osiągnęło z reklam w listopadzie br. 38,9 mln zł (wzrost o 24,3 proc. w porównaniu z listopadem ub.r.), podczas gdy wpływy RMF FM wyniosły 36,6 mln zł (wzrost o 3 proc.). – Oceniając wyniki listopada, trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników. Zgodnie z przyjętą strategią RMF FM ograniczył bartery, których w Radiu Zet jest więcej. W RMF FM nie było emisji reklam wyborczych. Ponadto przyjęta na początku roku polityka zwiększania przychodów poprzez wzrost ceny jednostkowej, a nie poprzez liczbę emitowanych spotów, ma odbicie w raportowanych przez Expert Monitor wynikach RMF. Powinno to wpłynąć na poprawę wyników słuchalności, a w dalszej perspektywie na wzrost przychodów reklamowych i zysków Grupy – wyjaśnia Klaudiusz Frydrych, dyrektor zarządzający produktami w Brokerze FM SA, właścicielu RMF FM. Wpływy Programu III Polskiego Radia wyniosły 5,2 mln zł (wzrost o 22 proc.), Programu I – 3,3 mln zł (spadek o 29,5 proc.), Radia Bis – 0,2 mln zł (wzrost o 76,6 proc.), a Programu II – 0,02 mln zł (spadek o 64,1 proc.). Wśród stacji ponadregionalnych liderem jest Radio WAWa z przychodami 2,5 mln zł (wzrost o 26 proc.). Wpływy Tok FM wyniosły 0,9 mln zł (wzrost o 114 proc.), Radiostacji – 0,8 mln zł (spadek o 10,9 proc.), a RMF Classic – 0,4 mln zł (wzrost o 177,9 proc.). Wśród stacji lokalnych pierwsze miejsce zajmuje warszawskie Radio Pogoda Złote Przeboje z przychodami 3,4 mln zł (wzrost o 77,6 proc.). – To był bardzo dobry miesiąc dla wszystkich naszych stacji – mówi Konrad Łaski, dyrektor sprzedaży krajowej Grupy Radiowej Agory. Kolejnych sześć miejsc zajmują stacje sieci Eska: warszawska zarobiła 3,3 mln zł (spadek o 10,9 proc.), wrocławska – 3,1 mln zł (wzrost o 14,2 proc.), poznańska – 2,63 mln zł (wzrost o 23,2 proc.), łódzka – 2,6 mln zł (wzrost o 12,2 proc.), trójmiejska (Radio Hit FM) – 2,5 mln zł (wzrost o 20,2 proc.) i katowicka – 1,7 mln zł (wzrost o 4,5 proc.). W pierwszej dziesiątce znalazły się katowickie Radio Złote Przeboje Karolina z wynikiem 1,6 mln zł (wzrost o 23 proc.) oraz warszawskie Radio PiN 102 FM – 1,49 mln zł (wzrost o 126,5 proc.) i Antyradio 94 – 1,45 (wzrost o 159,5 proc.). Wszystkie dane cennikowe bez autopromocji – źródło Expert Monitor.(KRZ, 20.12.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










