Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 23, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska ma 92,7 mln zł zysku netto po pierwszym półroczu

"W drugim kwartale rynek reklamy wciąż był silny, mimo niepokoju, który nas otacza, a Wirtualna Polska Holding utrzymywała ponadrynkowy wzrost" - komentuje Jacek Świderski, prezes spółki (fot. materiały prasowe)

Wirtualna Polska Holding SA w pierwszym półroczu 2022 roku miała 479,8 mln zł przychodów ze sprzedaży i 92,7 mln zł zysku netto. Skorygowana EBITDA spółki to 165,4 mln zł. 

W porównaniu z pierwszym półroczem 2021 roku przychody spółki wzrosły o 20,8 proc. Jej przychody gotówkowe ze sprzedaży wyniosły 467,6 mln zł i były wyższe o 20,7 proc.

Segment online zapewnił spółce 466,1 mln zł przychodów (wzrost o 21,4 proc.), z czego 454 mln zł to przychody gotówkowe (wzrost o 21,3 proc.). Skorygowana EBITDA segmentu wzrosła o 20,6 proc., do 165,7 mln zł.

Czytaj też: TVN 24: Piotr Kraśko przebywa na zwolnieniu lekarskim

Z kolei segment telewizyjny odpowiadał za 13,6 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 2,8 proc.). Po pierwszym półrocze był on na minusie - 313 tys. zł straty na poziomie skorygowanej EBITDA (rok wcześniej było 479 tys. zł na plusie).

Wirtualna Polska Holding w pierwszym półroczu poprawiła zysk netto o 32,4 proc., do 92,7 mln zł. Skorygowana EBITDA była wyższa o 19,9 proc. i sięgnęła 165,4 mln zł.

"Zysk netto za ostatnich 12 miesięcy to 210 milionów złotych, jest on najwyższy w historii spółki" - podała spółka. Poinformowała również, że brokerska usługa reklamowa WPartner pierwsze półroczne zamknęła niemal trzykrotnym wzrostem przychodów w stosunku do 2021 roku.

Czytaj też: Seria pomyłek Babiarza. TVP Sport nie wyciąga wniosków z błędów

W samym drugim kwartale 2022 roku Wirtualna Polska Holding miała 266,6 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 22,2 proc. względem drugiego kwartału 2021 roku). Zysk netto spółki wyniósł 47,6 mln zł (wzrost o 11,4 proc.), a skorygowana EBITDA - 93 mln zł (wzrost o 20,6 proc.).

"W drugim kwartale rynek reklamy wciąż był silny, mimo niepokoju, który nas otacza, a Wirtualna Polska Holding utrzymywała ponadrynkowy wzrost" - komentuje wyniki Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding. Dodaje, że wyniki grupy w obszarze turystyki (m.in. Wakacje.pl i Nocowanie.pl) po pandemii niemal się podwoiły.

(KOZ, 23.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.