Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 02, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix pozywa twórczynie musicalu na podstawie serialu "Bridgertonowie"

Serial "Bridgertonowie" to jedna z najpopularniejszych produkcji Netflixa (screen: YouTube/Show 24)

Netflix pozwał Abigail Barlow i Emily Bear, które na podstawie serialu "Bridgertonowie", wyświetlanego w serwisie, stworzyły widowisko muzyczne "The Unofficial Bridgerton Musical". Pozew dotyczy naruszenia praw autorskich.

Panie, które rozpoczynały karierę na TikToku, nie miały pozwolenia na wykorzystywanie treści z serialu. Wcześniej tak Netflix, jak i showrunner serialu Chris Van Dusen zachwycali się musicalem w social mediach.

Czytaj też: Polska odstaje od średniej unijnej, ale rozwija się cyfrowo

Duet autorek zdobył pierwsze miejsce na listach przebojów iTunes w USA, a nawet nagrodę Grammy. Netflix wszystko to jakoś tolerował, ale osoby związane z musicalem postanowiły przenieść przedstawienie w przestrzeń. "The Unofficial Bridgerton Musical Album Live in Concert” wystąpił w Kennedy Center w Waszyngtonie na początku tego tygodnia, wyprzedając wszystkie miejsca. Ceny biletów sięgały nawet 149 dol.

Bezprawny sukces

Przedstawienie na scenie zawierało kilkanaście piosenek, które z kolei zawierały dokładnie skopiowane dialogi, cechy charakteru postaci, ekspresję i inne elementy z "Bridgertonów”.

Czytaj też: 4,2 mln widzów w Australii i Wielkiej Brytanii obejrzało ostatni odcinek "Sąsiadów"

Netflix uznał, że bezprawnie użyto znaku towarowego serialu. A ponieważ osoby związane z musicalem zamierzały wypuścić w przyszłości serię gadżetów i też na nich zarabiać, to dla giganta streamingu już było za wiele.

(MAC, 02.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.