PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 28, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziennikarze na telefon w mailach Dworczyka. „Czy moglibyście rozreklamować?”

Poufnarozmowa.com publikuje maile, które pochodzą ze skrzynki ministra Michała Dworczyka (fot. Jakub Kaminski/East News)

„Pereira, Trzmiel, Sakiewicz – obdzwonieni. Karnowski – zaraz się widzę” – napisał Mariusz Chłopik, doradca Mateusza Morawieckiego, w odpowiedzi na mail premiera z prośbą o nagłośnienie w mediach jednej z jego wypowiedzi. Kolejny wyciek ze skrzynki Michała Dworczyka, szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, publikuje serwis Poufnarozmowa.com.

Nowy przeciek pochodzi z 17 grudnia 2019 roku. Premier Mateusz Morawiecki pochwalił się swoim współpracownikom: „Mam parę sygnałów, że ta moja wypowiedź do Kamer po konferencji prasowej – ws. sądów była bardzo krótka i klarowna zarazem i że warto ją grzać w postaci setek i promocji w różnych miejscach. Czy moglibyście tu i ówdzie to roz reklamować?” (pisowni oryginalna – przyp. red.).

Czytaj też: Maile Dworczyka: Rząd pisze sobie „wywiady”, a prawicowy portal je publikuje

Na mejla zaadresowanego m.in. do ministra Dworczyka i rzecznika rządu Piotra Mullera sześć minut później zareagował Mariusz Chłopik, doradca premiera. Zaraportował: „Pereira, Trzmiel, Sakiewicz – obdzwonieni. Karnowski – zaraz się widzę” oraz: „Jest i idzie szeroko. Szczególnie do naszego elektoratu” – zapewne mając na myśli słowa premiera.

Samuel Pereira to szef portalu Tvp.info, Antoni Trzmiel to dziennikarz TVP i Polskiego Radia, wcześniej w TV Republika, a Tomasz Sakiewicz jest naczelnym „Gazety Polskiej”. Karnowski to albo Michał, albo Jacek – szefowie tygodnika „Sieci”.

Czytaj też: Maile Dworczyka: Manna chcieli zwolnić już w 2019 r. Dyskusje na szczeblu premiera

Rząd niezmiennie utrzymuje, że zhakowanie skrzynki Michała Dworczyka to rosyjski cyberatak i nie komentuje tych listów. Jednak wielokrotnie – także ze strony polityków władzy oraz dziennikarzy, którzy pojawiali się z różnych powodów w tej korespondencji – płynęło potwierdzenie, że maile są prawdziwe.

(MAT, 28.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.