Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 10, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W pierwszym półroczu TVP 1 liderem w 4+. TVN pierwszy w 16-49, a Polsat – w 16-59

W samym czerwcu TVN jako jedyny z tzw. wielkiej czwórki zwiększył udział w widowni telewizyjnej (fot. Andrea Piacquadio/Pexels.com)

W pierwszym półroczu 2022 roku TVP 1 był liderem rynku wśród wszystkich widzów. W grupie 16-49 najwyższy udział w widowni telewizyjnej zdobył TVN, a w 16-59 pierwsza pozycja przypadła Polsatowi.

W grupie ogólnej, czyli wśród widzów powyżej czwartego roku życia, TVP 1 miał średnio 8,28 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 10,11 proc. w pierwszym półroczu 2021 roku. Drugi był Polsat z 7,34 proc. (spadek z 8,22 proc.), trzecie miejsce zajmuje – TVP 2 z 6,86 proc. (spadek z 8,18 proc.), a czwarte TVN z 6,82 proc. (spadek z 7,04 proc.). TVN zanotował najmniejszy spadek oglądalności spośród tzw. wielkiej czwórki.

Czytaj też: Sieć naukowa EDMO ustaliła, co należy zrobić, aby skutecznie walczyć z dezinformacją

Kablowo-satelitarny TVN 24 osiągnął 5,79 proc. wobec 4,78 proc. rok wcześniej. Za nim był naziemny kanał TVP Info z 5,62 proc. udziału (wzrost z 3,7 proc.). 

W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: TVN Siedem – 3,23 proc. (spadek z 3,7 proc.), TV Puls – 2,98 proc. (spadek z 3,52 proc.), TV 4 – 2,74 proc. (spadek z 3,23 proc.) i Polsat News – 2,15 proc. (wzrost z 1,88 proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera utrzymał TVN, który uzyskał 8,51 proc. udziału, co oznacza spadek z 9,21 proc. w pierwszym półroczu 2021 roku. Udział Polsatu spadł z 9,12 proc. do 8,14 proc., TVP 2 – z 6,11 proc. do 5,11 proc., a TVP 1 – z 6,21 proc. do 4,99 proc. Piąte miejsce zajął TVN Siedem z 4,06 proc. (spadek z 4,73 proc.).

Czytaj też: Rośnie sprzedaż książek, choć papier drożeje

Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 ponownie jak przed rokiem w pierwszym półroczu liderem był Polsat, którego udział wynosił 7,94 proc. wobec 9,13 proc. rok wcześniej. TVN miał 7,74 proc. (spadek z 8,25 proc.), TVP 1 – 5,85 proc. (spadek z 7,19 proc.), a TVP 2 – 5,36 proc. (spadek z 6,27 proc.). Na piątej pozycji znalazł się TVN 24 z 4,17 proc. (wzrost z 3,23 proc.).

Kanały z tzw. wielkiej czwórki miały łącznie wśród wszystkich widzów 29,3 proc. udziału (spadek z 33,55 proc.), w 16-49 – 26,75 proc. (spadek z 30,65 proc.), a w 16-59 – 26,89 proc. (spadek z 30,84 proc.).

W samym czerwcu 2022 roku w grupie wszystkich widzów prowadził TVP 1 z 8,87 proc. udziału (spadek z 11,64 proc.). Polsat zmniejszył udział z 7,74 proc. do 6,84 proc., a TVN zwiększył z 6,65 proc. do 6,71 proc. TVP 2 miał 6,36 proc. wobec 7,24 proc. rok wcześniej. W grupie 16-49 TVN zanotował wzrost z 8,22 proc. do 8,98 proc. Udział Polsatu wynosił 7,3 proc. (spadek z 8,32 proc.), TVP 1 – 5,55 proc. (spadek z 9,27 proc.), a TVP 2 – 4,64 proc. (spadek z 5,73 proc.). Także w grupie 16-59 pierwszy był TVN, który zdobył 7,9 proc. wobec 7,49 proc. rok wcześniej. Dalej były: Polsat – 7,39 proc. (spadek z 8,57 proc.), TVP 1 – 6,53 proc. (spadek z 9,63 proc.) i TVP 2 – 5,08 proc. (spadek z 5,89 proc.).

Dane: Nielsen Media.

Czytaj też: Nowy „Press": Lichnerowicz i Górniak o wojnie, która nie jest kobietą, a także Lis, Grzędziński, Gebert oraz Jeleniewska z TikToka

(KOZ, 10.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.