Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 06, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawca "Tygodnika Podhalańskiego" z niższymi przychodami. Rok zakończył ze stratą

Jerzy Jurecki tłumaczy w sprawozdaniu, że 2021 rok ze względu na pandemię był nadal trudnym okresem dla prasy (fot. Andrzej Hulimka/Press)

Przychody Zakopiańskiego Towarzystwa Gospodarczego, wydawcy "Tygodnika Podhalańskiego", spadły w 2021 roku o 14,5 proc. Wydawnictwo zakończyło rok ze stratą w wysokości 163,64 tys. zł.

Przychody wydawcy ze sprzedaży w 2021 roku zmalały o 15,5 proc., z 2,64 mln zł do 2,56 mln zł. Koszty działalności operacyjnej nieznacznie wzrosły, bo o 3,82 proc. i wyniosły 2,64 mln zł. Największą część kosztów stanowiły wynagrodzenia, na które wydano 1,4 mln zł, o 3,29 proc. więcej, niż rok wcześniej. Przeciętne zatrudnienie w 2021 roku – 18 osób.

Jerzy Jurecki: "Efekt pandemii"

Spółka zakończyła 2021 rok ze stratą wysokości 163,64 tys. zł. "To efekt pandemii i prewencyjnej oszczędności na promocji i reklamie w wielu firmach" – pisze w sprawozdaniu Jerzy Jurecki, prezes zarządu spółki. Rok wcześniej firma miała zysk wysokości 142,3 tys. zł. Firma podaje, że strata zostanie pokryta z kapitału zapasowego spółki.

Czytaj też: Nowy naczelny "NYT" wprowadzi surowe reguły. "Dziennikarz markę musi budować w redakcji, nie na Twitterze"

Jerzy Jurecki tłumaczy w sprawozdaniu, że 2021 rok ze względu na pandemię był nadal trudnym okresem dla prasy. "Zapaści na rynku reklamy. Postawiliśmy na maksymalne zmniejszenie kosztów działalności. Zaczęliśmy od kosztów druku. Zmniejszyliśmy objętość »Tygodnika Podhalańskiego« do minimum. Korzystaliśmy ze wsparcia z PFR, a mimo to obroty zmniejszały się gwałtownie" – zaznacza Jurecki.

Ze względu na tarczę antykryzysową Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze nie zmniejszyło zatrudnienia. Proces redukcji rozpoczęło dopiero pod koniec roku.

Czytaj też: "Wiadomości" zarzuciły dziennikarzom początku lat 90. strach przed dekomunizacją

(BAE, 06.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.