Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 02, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Udział tzw. wielkiej czwórki telewizyjnej w grupie ogólnej spadł poniżej 30 proc.

W grupie 16-49 TVP 1 wyprzedził pod względem oglądalności TVP 2 (fot. Pexels.com)

W maju 2022 roku w porównaniu z majem 2021 udział tzw. wielkiej czwórki w widowni telewizyjnej spadł z 32,71 proc. do 29,32 proc. W grupie komercyjnej 16-49 stacje zanotowały niewielki spadek z 29,69 proc. do 26,59 proc.

W grupie ogólnej, czyli wśród widzów powyżej 4. roku życia, TVP 1 miał 8,54 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 9,35 proc. w maju 2021 roku. Udział Polsatu spadł z 8,14 proc. do 7,19 proc., TVP 2 – z 8,01 proc. do 7,04 proc., a TVN – z 7,21 proc. do 6,55 proc.

Czytaj też: Najwięcej o Ukrainie mówią "Wiadomości" TVP, a najbardziej przychylne są "Fakty" TVN

Kolejne były kanały informacyjne TVN 24 i TVP Info. TVN 24 zwiększył udział z 4,72 proc. do 5,46 proc., a TVP Info – z 3,82 proc. do 5,39 proc.

W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TVN Siedem – 3,17 proc. (spadek z 3,77 proc.), TV 4 – 2,95 proc. (spadek z 3,7 proc.), TV Puls – 2,94 proc. (spadek z 3,63 proc.) i Polsat News – 1,98 proc. (wzrost z 1,86 proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 prowadził TVN, zdobywając 8,48 proc. udziału wobec 9,55 proc. przed rokiem. Stacja powiększyła przewagę nad Polsatem, który zanotował spadek z 9,03 proc. do 7,75 proc. TVP 1 natomiast wyprzedził TVP 2. Udział telewizyjnej Jedynki wyniósł 5,24 proc. (spadek z 5,36 proc.), a Dwójki – 5,12 proc. (spadek z 5,75 proc.).

Czytaj też: KRRiT: radiowa Trójka na początku 2021 roku nadawała za mało polskich piosenek

Dalej w grupie 16-49 były: TVN Siedem – 4,2 proc. (spadek z 5,01 proc.), TV Puls – 3,39 proc. (spadek z 4,4 proc.), TVN 24 – 3,25 proc. (wzrost z 2,85 proc.), TTV – 3,2 proc. (spadek z 3,74 proc.), TV 4 – 2,71 proc. (spadek z 3,3 proc.) i TVP Info – 2,4 proc. (wzrost z 1,54 proc.).

Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 liderem był Polsat z 7,78 proc. (spadek z 9,05 proc.). TVN miał 7,53 proc. (spadek z 8,44 proc.), TVP 1 – 6,12 proc. (spadek z 6,24 proc.), a TVP 2 – 5,42 proc. (spadek z 5,93 proc.). 

W maju kategoria others unrecognized, czyli niezidentyfikowanych treści wideo (np. oglądanych na telewizorze treści z serwisów subskrypcyjnych poprzez aplikacje na Smart TV), stanowiła 8,92 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej (wzrost z 6,7 proc.), a w 16-49 – 14,35 proc. (wzrost z 9,79 proc.).

Dane: Nielsen Media.

Czytaj też: Sekielski po nominacji na szefa "Newsweeka": RASP zagwarantował mi niezależność i swobodę

(KOZ, 02.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.