Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 07, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen: o prawie 3 proc. spadły wpływy reklamowe telewizji w marcu

Najwięcej na reklamy w telewizji wydało Ferrero (Fot. Karolina Grabowska/Pexels)

W marcu 2022 roku cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych spadły o 2,8 proc. w porównaniu z marcem 2021 roku.

Z danych cennikowych Nielsen Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że największe przychody z reklam uzyskał Polsat - 371,7 mln zł i jest to o 1,3 proc. więcej niż przed rokiem. Wpływy TVN spadły nieznacznie (o 0,5 proc.) do 303,6 mln zł. Na identycznym poziomie były przychody z tego tytułu TVP 1 (175,3 mln zł). TVP 2 natomiast zanotował wzrost o 2,6 proc., do 147,9 mln zł.

Czytaj też: W marcu TVP 1 prowadził w grupie ogólnej. TVN liderem w 16-49, Polsat - w 16-59

Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczyło w marcu Ferrero - cennikowa wartość jego kampanii wyniosła 92,5 mln zł, co oznacza wzrost o 6,9 proc. względem marca 2021 roku. Wśród największych reklamodawców w telewizji znalazły się również Aflofarm - 92,2 mln zł (spadek o 4,1 proc.) i Natur Produkt Pharma - 71,3 mln zł (wzrost o 23,5 proc.). 

Telewizje monitorowane przez Nielsena wyemitowały w marcu 3,66 mln spotów - o 6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Czytaj też: Rada programowa TVP chce się, by platformy satelitarne oferowały wszystkie wersje TVP 3

(KOZ, 07.04.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.