Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 06, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Norweski koncern przekaże laureatowi Pokojowego Nobla swoje drukarnie w Rosji

Prezes zarządu Amedia André Støylen i dyrektor generalny Anders Møller Opdahl przekazują rosyjskiej gazecie prawa do drukarni zupełnie za darmo (fot. materiały prasowe)

Norweski koncern medialny Amedia ogłosił przekazanie swoich czterech drukarni w Rosji laureatowi Pokojowej Nagrody Nobla, redaktorowi naczelnemu "Nowoj Gaziety", Dmitrijowi Muratowowi.

"Wobec tego, czego jesteśmy teraz świadkami w Ukrainie, nie jesteśmy w stanie kontynuować działalności poligraficznej w Rosji" - oznajmił w komunikacie szef koncernu Amedia, Anders Møller Opdahl.

Czytaj też: "Nowaja Gazieta" zawiesza działalność. Powodem pogróżki po wywiadzie z Zełenskim

Redakcja "Nowoj Gaziety" korzysta z norweskich drukarni, jednak pod koniec marca zmuszona została do wstrzymania wydawania wersji papierowej gazety oraz publikacji w internecie. Powodem było otrzymanie ostrzeżenia od rosyjskiego regulatora mediów (Roskomnadzor). Zgodnie z nowymi przepisami za tzw. fake newsy dotyczące armii rosyjskiej grozi w Rosji kara więzienia.

"Rozważaliśmy różne możliwości wycofania się z Rosji. Wierzymy, że przekazane  Dmitrijowi Muratowowi drukarnie będą w przyszłości służyć niezależnym mediom" - podkreślił przewodniczący rady nadzorczej Amedia, André Støylen.

Wartość transakcji określono na 38 mln koron (ok. 4 mln euro).

Amedia rezygnuje też z innych inwestycji w Rosji

Cytowany w oświadczeniu firmy Muratow stwierdził, że "Nowaja Gazieta" przyjmuje darowiznę "z wielką wdzięcznością". Wyraził nadzieję, że pozyskanie drukarni przyczyni się do możliwości swobodnego wyrażania opinii.

Czytaj też: Laureat Pokojowego Nobla Dmitrij Muratow i inni. W paszczy smoka

Amedia jest właścicielem jeszcze dwóch innych zakładów poligraficznych w Rosji, ale mniejszościowe udziały mają w nich rosyjscy akcjonariusze. Jak podano, trwają prace nad wyjściem także z tych inwestycji.

Obecność Norwegów w Rosji sięga początku lat 90., gdy koncern A-pressen (poprzednik Amedia) zainwestował w rosyjskie drukarnie, aby wspierać przemiany demokratyczne.

Amedia posiada w Norwegii ok. 50 tytułów, głównie regionalnych i lokalnych.

(DAN, 06.04.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.