Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 30, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polska Press z nowym ogólnopolskim portalem. Polityka i agregowanie treści z regionów

Ogólnopolski Polskatimes.pl nie radzi sobie jako flagowiec grupy Polska Press (fot. Piotr Molecki/East News)

Polska Press Grupa pracuje nad nowym ogólnopolskim portalem informacyjnym. Ma on agregować najciekawsze treści z portali regionalnych należących do PPG, ale przede wszystkim - oferować własne informacje i publicystykę polityczną. Na razie nie jest znana nazwa serwisu, a w PPG pracuje nad nim jedynie wąska grupa osób. - Nowy portal będzie musiał przyciągnąć ekskluzywnymi treściami, a to może oznaczać odbieranie ich pozostałym portalom grupy - uważa Paweł Nowacki, niezależny konsultant na rynku mediów.

Według nieoficjalnych informacji portal może wystartować jeszcze w tym roku. - Grupa nie miała jednego "okrętu flagowego", który mógłby być konkurencją dla takich witryn, jak Wyborcza.pl czy Se.pl - zauważa źródło "Presserwisu". - Informacje z oddziałów lokalnych PPG może i są atrakcyjne, ale nigdy nie były to najważniejsze newsy polityczne ani wielka publicystyka. Teraz, gdy odeszło wielu dziennikarzy, mają z tym jeszcze większy kłopot. PPG potrzebuje serwisu, który stałby się twarzą - także polityczną - firmy pod nowymi rządami.   

Czytaj też: Agora nie ma nic przeciwko współpracy publicystycznej "GW" z Jerzym B. Wójcikiem

Kilkaset witryn

Należąca do Orlenu Polska Press Grupa ma w portfolio internetowym serwisy 21 dzienników regionalnych i kilkaset innych witryn, w tym te skupione pod marką naszemiasto.pl. Najbardziej prestiżowy - w zamyśle - internetowy tytuł wydawnictwa, czyli ogólnopolski Polskatimes.pl, nigdy nie odniósł spektakularnego sukcesu. Dopiero ostatnio widać, że PPG na nim zależy bardziej - w lutym 2022 roku w zestawieniu najchętniej odwiedzanych stron dzienników ogólnopolskich udało mu się zająć dość wysokie 5. miejsce z 5,25 mln użytkowników.

Jednocześnie liderem w rankingu serwisów regionalnych i lokalnych było należące do Polska Press Grupy Naszemiasto.pl z 8,51 mln użytkowników, a trzy miejsca w pierwszej dziesiątce zajmowały tytuły regionalne PP.

- Miejsce na nowy portal na rynku jest zawsze. Pytanie: jaki ktoś ma pomysł, jakie środki i o jaką część internetu chce powalczyć - mówi Paweł Nowacki, dziś niezależny konsultant na rynku mediów w agencji DigitalFlow.pl, który 15 lat temu tworzył strukturę serwisów ówczesnej grupy Polskapresse, należącej jeszcze do Verlagsgruppe Passau. - Tworzenie nowego portalu na bazie Polskatimes.pl może wiązać się z osłabieniem pozycji portali regionalnych. Nowy portal będzie musiał przyciągnąć użytkowników ekskluzywnymi treściami, a to może oznaczać odbieranie ich pozostałym portalom grupy. To samo dotyczy obsady personalnej - dziennikarzy, redaktorów, a nawet wsparcia SEO.

Potrzeba polityczna

Pytani przez "Presserwis" specjaliści rynku cyfrowych mediów uważają, że tworzenie nowego portalu nie wynika z rachunku ekonomicznego, a z potrzeby politycznej. Scentralizowana redakcja polityczna może stać się wyrazistym głosem prawicy, tymczasem dzisiaj regionalne redakcje internetowe działały w dużej części samodzielnie i w różnym stopniu odzwierciedlały linię programową wydawnictwa pod nowymi rządami Orlenu.

Jeden z analityków zauważa zmianę podejścia już także do serwisu Polskatimes.pl. Zwraca uwagę na statystyki: o ile jeszcze w sierpniu ubiegłego roku Polskatimes.pl miał raptem 1,5 mln użytkowników, mniej niż portale regionalne, to obecnie ma ich ponad trzy razy więcej. Może to być wynikiem zmiany strategii: większej dbałości specjalistów SEO o część ogólnopolską portfolio grupy, kosztem części regionalnej.

- Dziwi mnie, że nikt nie myślał o takim serwisie wcześniej. To był błąd - komentuje Grzegorz Strzelec, specjalista SEO, właściciel Papaseo. - Oczywiście można do sprawy podejść od strony polityki, ale wolę patrzeć biznesowo. Portal horyzontalny to ciągnik dla portali wertykalnych, takich jak strony lokalne w PP. Wystarczy spojrzeć na Onet czy WP, pracujące na oglądalność swoich stron głównych. Ludzie potrzebują, bez skakania po serwisach, kompletu informacji w jednym miejscu. Oczywiście promocja takiego tworu to gigantyczne przedsięwzięcie marketingowe, ale albo grasz w ekstraklasie, albo biegasz po piłkę. 

Czytaj też: W Chorzowie zamordowano dziennikarza współpracującego z TVN

- Moim zdaniem trudno będzie zbudować na rynku kolejny portal horyzontalny w stylu Onet.pl czy Interia.pl, który znajdzie się w pierwszej trójce najpopularniejszych. Potrzeba na to ogromnych zasobów. Niewątpliwie to bardzo ambitne wyzwanie - zaznacza Paweł Nowacki.

Sławomir Cedzyński koordynatorem

Szczegóły projektu na razie nie są znane. Jego koordynatorem został Sławomir Cedzyński, były wydawca portalu Tvp.info. Cedzyński wcześniej był redaktorem naczelnym informacji i publicystyki w Wirtualnej Polsce, a także szefem redakcji oddziału TVP w Kielcach oraz Regionalnej Agencji Producenckiej TVP.

(PAR, 30.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.