PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 25, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Russia Today wyrzucona z Polski. Rosyjskie kanały blokowane. „Dobro społeczne”

KRRiT podjęła uchwałę w sprawie wykreślenia RT (Russia Today), RT Documentary, RTR Planeta, Sojuz TV i Russija 24 (screen: YouTube/RT)

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wykreśliła stacje telewizyjne rosyjskich nadawców z rejestru kanałów, które mogą być dostępne w polskich sieciach kablowych i na platformach satelitarnych.

O tym, że Rada pracuje nad takim rozwiązaniem, Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT, poinformował w czwartek po południu za pośrednictwem Press.pl. Wieczorem wydano komunikat.

Kanały z rosyjską propagandą wykreślone

"W związku z rozpoczęciem przez Federację Rosyjską działań wojennych na Ukrainie, z uwagi na kwestie bezpieczeństwa i obronności Rzeczypospolitej Polskiej, KRRiT podjęła uchwałę w sprawie wykreślenia (...) następujących programów: RT (Russia Today), RT Documentary, RTR Planeta, Sojuz TV, Russija 24" - podano.

Czytaj też: Militarna inwazja Rosji na Ukrainę. Polskie media relacjonują agresję

Jak podkreślono, wykreślenie z rejestru oznacza brak możliwości rozprowadzania tych stacji w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych oraz platformach internetowych.

Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji KRRiT może wykreślić z rejestru program, który w ciągu ostatnich 12 miesięcy co najmniej dwukrotnie zamieścił treści propagujące działania sprzeczne z prawem, z polską racją stanu oraz postawy i poglądy sprzeczne z moralnością i dobrem społecznym lub też kanał, który zamieszczał "treści nawołujące do popełnienia przestępstwa o charakterze terrorystycznym lub zagrażające bezpieczeństwu".

Orange, UPC i Canal+ stosują się do decyzji

Usunięcie rosyjskich kanałów zapowiedziały już m.in. Orange, UPC Polska i platforma Canal+. - Wykreślamy, zgodnie z decyzją KRRiT - przekazał nam Piotr Kaniowski, rzecznik Canal+.

Czytaj też: Fala prorosyjskich komentarzy zalewa polskie media społecznościowe

W czwartek, przed podjęciem decyzji przez KRRiT, operatorzy raczej wykluczali możliwość zablokowania rosyjskich kanałów. Krzysztof Kacprowicz, prezes Zarządu ZPMEiT "Mediakom", zrzeszającego mniejsze kablówki, tłumaczył nam, że umowy zawierane z nadawcami nie umożliwiają nagłego wyłączenia kanału. - Gdyby przewodniczący KRRiT wydał decyzję, że odmawia wpisu do rejestru danej stacji, to pewnie byłaby to podstawa do wyłączenia kanału. W innym przypadku operatorzy nie mają formalnej podstawy do takiego działania - stwierdził przed podjęciem decyzji przez KRRiT.

(KOZ, MNIE, 25.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.