Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Agencja Heart & Brain  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Agencja Heart & Brain  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Agencja Heart & Brain  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 18, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wavemaker: 57 proc. e-widzów zdarza się płacić za wideo

W segmencie płatnych serwisów VoD model subskrypcyjny zyskuje na znaczeniu (fot. materiały prasowe)

9 na 10 polskich internautów to e-widzowie, czyli osoby, którym przynajmniej czasem zdarza się oglądać treści wideo w internecie. 57 proc. widzów internetowych zdarza się płacić za wideo - pokazuje VideoTrack VI, cykliczne badanie agencji Wavemaker. 

W segmencie płatnych serwisów VoD model subskrypcyjny zyskuje na znaczeniu - 65 proc. płacących e-widzów uważa miesięczny abonament za najwygodniejszą formę dostępu do treści, a 13 proc. wskazuje abonament roczny jako preferowany model płacenia za filmy i seriale z sieci. Dane z badania potwierdzają defensywę modelu TVoD – płacenie za pojedynczy program czy odcinek serialu tylko 5 proc. polskich e-widzów uważa za najwygodniejszą formę dostępu do płatnych treści, dla porównania – trzy lata temu preferowała ją 1/4 badanych.

34 proc. polskich e-widzów bierze pod uwagę zakup abonamentu w serwisie Disney+, który latem zadebiutuje w Polsce. Tylko co czwarty zainteresowany zaakceptowałby wyższą niż 30 zł cenę miesięcznego abonamentu w Disney+.

W kontekście szykujących się w Polsce kilku debiutów subskrypcyjnych serwisów VoD Wavemaker dopytał o dokupywanie dodatkowego abonamentu. 12 proc. badanych korzystających jednocześnie z płatnej telewizji zdecydowanie mówi, że zakup kolejnego abonamentu w VoD wiązałby się u nich z rezygnacją z abonamentu w kablówce lub platformie cyfrowej. Nieco częściej zrezygnowaliby w takiej sytuacji z aktualnie opłacanego serwisu VoD, a jedna trzecia po prostu kupiłaby usługę dodatkowo.

Wavemaker badanie VideoTrack realizował metodą CAWI na próbie 1546 polskich internautów w wieku powyżej 16. roku życia w styczniu 2022 roku.

(KOZ, 18.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.