Stacje radiowe na majówkę  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stacje radiowe na majówkę  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stacje radiowe na majówkę  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 07, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Udana premiera "Dying Light 2". Z gratulacjami spieszy nawet konkurencja

Na twitterowych profilach CD Projekt RED i 11 bit studios zamieszczono oficjalne gratulacje dla studia Techland (screen: YouTube/Dying Light)

Zdecydowana większość graczy chwali drugą część gry "Dying Light", która miała premierę w piątek. Konkurenci z branży gamingowej już pogratulowali sukcesu deweloperom ze studia Techland.

W "Dying Light 2" w dniu jej premiery (piątek) na platformie Steam grało 245,5 tys. osób równocześnie. To pięciokrotnie więcej niż w przypadku pierwszej części, która miała premierę w styczniu 2015 roku. W weekend wskaźnik aktywności graczy jeszcze wzrósł - w niedzielę sięgnął 275 tys.

Polska gra bestsellerem

Gracze bardzo dobrze przyjęli grę - aż 80 proc. recenzji spośród pierwszych 20 tys. wystawionych na Steam jest pozytywna. W tym rankingu uwzględniane są wyłącznie opinie tych, którzy kupili produkcję za pośrednictwem platformy Steam. Polska gra z gatunku RPG o świecie opanowanym przez zombie znajduje się na szczycie rankingu bestsellerów tej platformy, a więc należy do najlepiej sprzedających się produkcji. Wydawca nie podaje wyników sprzedaży, ale przed premierą ujawnił, że na grę jeszcze przed premierą zapisało się ponad 3 mln klientów.

Czytaj też: Zespół Techlandu nie może spać z powodu obaw o przyjęcie "Dying Light 2"

"Dying Light 2 Stay Human" sprzedawana jest w trzech wariantach cenowych: za 199,99 zł (wersja podstawowa), 269,99 zł (deluxe) i 339,99 zł (ultimate). Dostępne są wersje na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series. Natomiast wersja na Nintendo Switch dostępna w chmurze wyjdzie dopiero za pół roku.

W amerykańskim serwisie Metacritic agregującym opinie recenzentów filmów, płyt i gier komputerowych polska produkcja ma obecnie średnią notę 79 (maksymalna wynosi 100).

Gratulacje od polskich konkurentów

Grę "Dying Light 2", której budżet był szacowany na ok. 100 mln dol., chwalą nie tylko gracze i recenzenci z serwisów gamingowych, ale także konkurenci. Na twitterowych profilach CD Projekt RED i 11 bit studios zamieszczono oficjalne gratulacje dla studia Techland.

– Wygląda na to, że mamy kolejne miasto do spalenia – napisali przedstawiciele CD Projektu RED, nawiązując do hasła reklamującego ich grę, Cyberpunka 2077. – Gratulacje z okazji premiery Dying Light 2, Techlandzie!

W podobnym tonie zatweetował inny polski developer, 11 bit studios. – Przetrwaliśmy mroźną apokalipsę, to przetrwamy także i nieumarłą – napisali pracownicy 11 bit studios, nawiązując do swojej produkcji Frostpunk. – Ogromne gratulacje z okazji długo wyczekiwanej i udanej premiery Dying Light 2 dla wszystkich naszych kolegów w Techlandzie.

Firma Techland kierowana przez Pawła Marchewkę działa od 1991 roku - od ub.r. jako spółka akcyjna. Oprócz "Dying Light" jej najpopularniejsze gry to "Dead Island" i "Call of Juarez".

Czytaj też: Pisma przedkomputerowe. Rzecz o kultowym „Bajtku”, którego przedruki sprzedają się do dziś

Firma zatrudnia ponad 400 osób w trzech biurach w Polsce.

(GK, HAD, 07.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.