Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 21, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Popowicz i Pernal sprzedają kolejny pakiet Ten Square Games - za 138 mln zł

Flagowa produkcja Ten Square Games to gra na smartfony "Fishing Clash" - symulator wędkarza (fot. materiały prasowe TSG)

Prawie o 11 proc. spadła wczoraj giełdowa wycena spółki Ten Square Games - producenta i wydawcy gier free-to-play. Powodem jest sprzedaż kolejnego pakietu akcji przez założycieli firmy - Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala.

Założyciel Naszej Klasy Maciej Popowicz i jej były prezes Arkadiusz Pernal poinformowali, że sprzedadzą 438,1 tys. akcji Ten Square Games. To 6 proc. kapitału zakładowego spółki, którą założyli 10 lat temu. W procedurze przyspieszonej budowy księgi popytu zdecydowali się sprzedać akcje po 315 zł za sztukę - zarobią więc na transakcji 138 mln zł (Popowicz ok. 92 mln zł, Pernal ok. 46 mln zł). Informacja zaskoczyła rynek i wczoraj notowania Ten Square Games na warszawskiej giełdzie spadły o prawie 11 proc. - do 317 zł.

Po realizacji transakcji Popowicz zachowa 18,1 proc. udziałów w spółce, a Pernal - 9,1 proc. Ten Square Games jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od maja 2018 roku. Najpierw Popowicz i Pernal w ofercie publicznej oddali 28,1 proc. spółki za ok. 93 mln zł (46 zł za akcję). Potem w styczniu 2020 roku sprzedali funduszom inwestycyjnym pakiet 13,3 proc. akcji, ale już za 221,5 mln zł (230 zł za akcję), a w styczniu 2021 roku za kolejne 9,8 proc. udziałów otrzymali 360 mln zł (500 zł za akcję).

Popowicz, według informacji "Pulsu Biznesu", został głównym inwestorem funduszu inwestycyjnego Third Dot, który ma angażować się w małe i średnie spółki europejskie działające w branży technologii i biotechnologii.

Ten Square Games zarabia na grach mobilnych typu free-to-play, monetyzowanych poprzez mikropłatności dokonywane przez zaangażowanych graczy. Po trzech kwartałach 2021 roku spółka miała 487 mln zł przychodu i 112 mln zł zysku netto. O fenomenie tego wrocławskiego studia, które obecnie ma oddziały w Warszawie, Berlinie, Bukareszcie i Weronie, piszemy w bieżącym numerze magazynu "Press".

(GK, 21.01.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.