Wyskoki Świrskiego, dzięki którym przejdzie do historii  |  Wydawcy niecierpliwie wyczekują  |  Majowy cennik TVP  |  Kto pracuje w redakcji wydań drukowanych "Wyborczej"  |  Menedżerowie z Canal+ w Grupie Viaplay?  |  Stowarzyszenie Gazet Lokalnych na plusie  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Telewizja WTK z debatą  |  "Świat Wiedzy Extra"  |  Pilot WP z kanałem Didaskalia  |  Dziennikarze, aktywiści i prawnicy będą rozmawiać o procesach SLAPP  |  Google nie może faworyzować swoich wyników  |  Kampania Opus B  |  Transfer z NapoleonCat do Solenis  |  PZL realizuje  |  Akcje firmy Trumpa spadły już o 60 proc.  |  Mark Zuckerberg wygrał kilkanaście procesów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wyskoki Świrskiego, dzięki którym przejdzie do historii  |  Wydawcy niecierpliwie wyczekują  |  Majowy cennik TVP  |  Kto pracuje w redakcji wydań drukowanych "Wyborczej"  |  Menedżerowie z Canal+ w Grupie Viaplay?  |  Stowarzyszenie Gazet Lokalnych na plusie  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Telewizja WTK z debatą  |  "Świat Wiedzy Extra"  |  Pilot WP z kanałem Didaskalia  |  Dziennikarze, aktywiści i prawnicy będą rozmawiać o procesach SLAPP  |  Google nie może faworyzować swoich wyników  |  Kampania Opus B  |  Transfer z NapoleonCat do Solenis  |  PZL realizuje  |  Akcje firmy Trumpa spadły już o 60 proc.  |  Mark Zuckerberg wygrał kilkanaście procesów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wyskoki Świrskiego, dzięki którym przejdzie do historii  |  Wydawcy niecierpliwie wyczekują  |  Majowy cennik TVP  |  Kto pracuje w redakcji wydań drukowanych "Wyborczej"  |  Menedżerowie z Canal+ w Grupie Viaplay?  |  Stowarzyszenie Gazet Lokalnych na plusie  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Telewizja WTK z debatą  |  "Świat Wiedzy Extra"  |  Pilot WP z kanałem Didaskalia  |  Dziennikarze, aktywiści i prawnicy będą rozmawiać o procesach SLAPP  |  Google nie może faworyzować swoich wyników  |  Kampania Opus B  |  Transfer z NapoleonCat do Solenis  |  PZL realizuje  |  Akcje firmy Trumpa spadły już o 60 proc.  |  Mark Zuckerberg wygrał kilkanaście procesów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 18, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IAB Europe i IAB Polska wzywają do odrzucenia raportu na temat reklam wykorzystujących dane

Kampania jest prowadzona w trakcie prac nt. Ustawy o usługach cyfrowych (fot./Screen/www.afuturewithout manipulation.eu)

IAB Europe i IAB Polska wspólnie wzywają europarlamentarzystów do odrzucenia „wprowadzającego w błąd” raportu na temat reklam wykorzystujących dane.

Autorom wezwania chodzi o opublikowany w październiku raport "The future od online advertising", który stworzyli: Duncan McCann, Will Stronge, Phil Jones. Raport analizuje obawy związane z praktyką reklamy opartej na "śledzeniu" i szczegółowo analizuje najważniejsze trendy na rynku adtech: od odrodzenia reklamy kontekstowej po nowe propozycje Google, Microsoftu i innych. Raport kończy się analizą potencjalnego wpływu zakazu wykorzystywania danych osobowych w reklamie internetowej.

IAB Europe i IAB Polska wspólnie wyrażają zaniepokojenie zainicjowanymi przez Grupę Zielonych/Wolne Przymierze Europejskie w Parlamencie Europejskim kampanią i raportem, które określają ogromną część gospodarki internetowej mianem „manipulacji” i wzywają do wprowadzenia całkowitego zakazu wykorzystywania danych osobowych w reklamie. Zdaniem IAB Europe i IAB Polska oznaczałoby to katastrofę dla europejskich mediów, start-upów i małych firm - zagrożone byłyby tysiące europejskich wydawców mediów cyfrowych, twórców treści, agencji komunikacyjnych, dostawców technologii, przedsiębiorstw e-commerce, przedsiębiorców i twórców oprogramowania.

"W kampanii prezentowany jest wprowadzający w błąd pogląd, jakoby reklama oparta na danych, a w szczególności reklama spersonalizowana, była wyjątkowo szkodliwa i wyłączona spod kontroli użytkowników. Kampania bazuje na wnioskach z raportu, w którym proponuje się absolutne zdelegalizowanie reklamy spersonalizowanej, całkowicie pomijając fakt, że do każdej działalności gospodarczej wykorzystującej dane osobowe stosuje się w pełnym zakresie ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO)" - napisano w proteście IAB Europe i IAB Polska.

Unijni prawodawcy prowadzą obecnie negocjacje, próbując osiągnąć kompromis w sprawie kluczowego pakietu Ustawy o usługach cyfrowych (DSA) - IAB Europe i IAB Polska raport i opartą na nim kampanię postrzegają "wyłącznie jako próbę wprowadzenia w błąd i manipulacji", za to wzywają do "wykorzystania narzędzi egzekwowania prawa, które są już zapisane w RODO".

(AMS, 18.10.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.