Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 23, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Viaplay zapowiada ekspansję na pięciu nowych rynkach

Viaplay w Polsce zadebiutował 3 sierpnia br. (fot. Vienna Reyes/Unsplash)

Skandynawski NENT Group, właściciel platformy streamingowej Viaplay, zapowiedział przyspieszenie inwestycji. W drugiej połowie 2022 roku Viaplay ma pojawić się w Wielkiej Brytanii, a następnie do końca 2023 roku w Kanadzie, Niemczech, Austrii oraz Szwajcarii.

"Podnosimy nasze cele dotyczące liczby abonentów, wzrostu sprzedaży oraz planu rentowności. Inwestujemy więcej w krótkim okresie, aby uzyskać jeszcze większy długoterminowy wzrost" - stwierdził w komunikacie szef koncernu NENT Group Anders Jensen. 

W 2023 roku Viaplay ma być dostępny w 16 krajach, a w 2025 roku NENT Group przewiduje, że liczba abonentów wyniesie 12 mln zamiast zakładanych wcześniej 10,5 mln. Według spółki "przyspieszona ekspansja, w połączeniu z udanymi premierami Viaplay w Estonii, na Łotwie, Litwie i w Polsce oraz nadchodzącymi debiutami marki w USA i Holandii, przyczynią się do organicznego wzrostu sprzedaży".

NENT Group zainwestował w pozyskanie praw do międzynarodowych transmisji sportowych, podpisał kilka umów partnerskich na dystrybucję (m.in. z sieciami kablowymi), a także zwiększył produkcję własnych filmów i programów, w tym na rynki lokalne. 

W Polsce Viaplay wystartował 3 sierpnia.

(DAN, 23.09.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.