Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 03, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Wyborcza" łączy działy technologiczne

Marcin Madej od września pokieruje połączonym działem subskrypcji i marketingu (fot. materiały prasowe)

"Gazeta Wyborcza" zapowiada łączenie działów i zmiany personalne. Działania te mają wspierać rozwój prenumerat cyfrowych i zwiększenie przychodów ze źródeł internetowych i jak zapewnia spółka, nie będą się wiązać ze zwolnieniami.

Od września połączone zostaną dział subskrypcji organicznych, prowadzony do tej pory przez Dorotę Adamczyk, i marketingu, kierowany przez Michała Bauera. Szefem połączonego obszaru będzie Marcin Madej, dotychczasowy zastępca dyrektora działu marketingu "Gazety Wyborczej". Zespół skoncentruje się m.in. na optymalizacji ścieżki zakupowej użytkownika premium oraz działaniach marketingowych skupionych na modelu subskrypcyjnym. Spółka, ze względów konkurencyjnych, nie chce jednak zdradzać kolejnych etapów rozwoju serwisu Wyborcza.pl.

Dorota Adamczyk, jako chief revenue officer Wyborcza.pl, nadal będzie odpowiadać za przychody cyfrowe dziennika z subskrypcji i reklam online. Będzie też krzyżowo zarządzać działem subskrypcji i działem rozwoju produktu reklamowego i pozostanie liderką wieloletniego programu rozwoju subskrypcji Wyborcza.pl North Star, wypracowanego wraz z "Financial Times".

Zmienione IT

Zmiana nastąpi także w zespołach technologicznych. Dział IT „Wyborczej” zostanie połączony z działem rozwoju produktu i stworzy departament rozwoju produktu i IT. Konsolidacja ma zwiększyć efektywność realizowanych projektów i jak informuje spółka, będzie naturalnym krokiem rozwojowym dla Wyborcza.pl. Za realizację tych zadań odpowiadają Jakub Sawa, Michał Grabacki, Krzysztof Madejski oraz Joanna Kozieł.

Jakub Sawa, dotychczasowy szef SEO i rozwoju projektów cyfrowych, zostaje dyrektorem ds. wzrostu (Head of Growth) - tym samym powstanie dział wzrostu, w którego skład będą wchodzić m.in. zespół SEO i social media. Michał Grabacki, dotychczas kierujący działem analiz Wyborcza.pl i działem rozwoju produktu reklamowego, będzie pełnić dodatkowo funkcję szefa strategii (head of strategy). Skupi się on na wskazywaniu głównych trendów rynkowych i wyznaczaniu działań strategicznych dla rozwoju "Wyborczej". Krzysztof Madejski będzie odpowiadał za dostarczanie know-how do istniejących rozwiązań i nowych projektów. Joanna Kozieł przejmie zarządzanie projektami IT.

Po pierwsze: subskrypcje

Jak się dowiedzieliśmy, zreorganizowany zostanie dział wsparcia. Zespoły zostaną podzielone merytorycznie - graficy z Bydgoszczy i Tychów trafiają do działu graficznego Doroty Jezierskiej, korektorzy - do działu korekty Agaty Nastuli, pracownicy działu makietowania i realizacji zleceń do działu obsługi produkcji i makietowania Elżbiety Sobocińskiej, nowego działu strategicznego Michała Grabackiego i działu logistyki Agnieszki Książek.

Jak komentuje Joanna Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej”: "Jesteśmy w bardzo obiecującym momencie – biznes cyfrowy zauważalnie rośnie, a przychody ze sprzedaży subskrypcji treści i reklam online stanowią już 41 proc. naszych wpływów. Dlatego wszystkie siły zespołu "Wyborczej" skoncentrują się na rozwoju w tym obszarze – już nie tylko w myśl idei digital first, ale subscriptions first".

- Potencjał wzrostu liczby prenumerat cyfrowych jest cały czas bardzo wysoki. Trzeba jednak pamiętać, że obecnie już bardzo wiele branż oferuje subskrypcje. Wraz z upowszechnieniem się tego modelu, a jednocześnie z jego większą dojrzałością – jak w przypadku Wyborcza.pl, niezbędne są nowe strategie działania odpowiadające bardziej konkurencyjnemu otoczeniu rynkowemu - komentuje Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agora SA.

"Press" informował wcześniej o odejściach z zespołu subskrypcji.

Na koniec czerwca 2021 roku społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania "Gazety Wyborczej" liczyła ponad 258 tys.

(KRY, 03.09.2021)

Pozostałe tematy weekendowe

Żabka zażegnuje tzw. kryzys agencyjny
Wydarzenia 24 muszą walczyć o widzów
Redakcje nadal hybrydowo
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.