Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Lipiec 30, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Czy Microsoft w końcu pokona PlayStation?

PlayStation 5 sprzedało się w 10 mln egzemplarzy od listopada 2020 roku (fot. materiały prasowe)

Sony Interactive Entertainment i Microsoft poinformowały, że ich konsole nowej generacji są najlepiej sprzedającymi się konsolami w historii obu firm.

Od premiery w listopadzie 2020 roku PlayStation 5 sprzedało się w 10 mln egz. Jednak liczba ta mogłaby być dużo większa, gdyby nie problem z dostępnością konsoli w sklepach na całym świecie. Jest on na tyle poważny, że przedstawiciele Sony oficjalnie potwierdzili, iż "piątka" będzie ciężko dostępna jeszcze co najmniej przez półtora roku.

W rozmowie z "Presserwisem” Tomasz Miecznikowski, team leader działu games marketing w agencji Gameset, twierdzi, że brak dostępności może być dla Sony sporym atutem, ponieważ użytkownicy mają powód do rozmawiania o PS5: jedni o kłopotach z jej zdobyciem, a inni o tym, że udało im się ją kupić. Podkreśla jednak, że nie można jednoznacznie oceniać i porównywać sprzedaży Microsoftu i Sony, dopóki nie ma dokładnych danych o sprzedaży rozbitych na poszczególne rynki. I chociaż Microsoft ogłosił na początku czerwca, że sprzedał 5,5 mln konsoli nowej generacji - Xbox Series S i Xbox Series X, bez dokładnych danych nadal niemożliwa jest ocena ich popularności.

Miecznikowski wyjaśnia, że dla sprzętu Microsoftu kołem zamachowym napędzającym nową generację jest XBox Game Pass - usługa przypominająca Netflix, która zapewnia subskrybentom dostęp do gier w cenie miesięcznego abonamentu. W ostatnich miesiącach Game Pass był najczęściej wykorzystywany przez Microsoft w akcjach promocyjnych jako powód, dla którego warto mieć Xbox. Game Pass ma zapewniać bowiem setki gier, których nie trzeba kupować i można w nie grać od pierwszego dnia zakupu konsoli.

Sony ma swojego Game Passa

Miecznikowski zauważa, że Sony ma idealną odpowiedź na ofertę Microsoftu. – PlaystationNow to usługa aktualnie niedostępna w naszej części Europy, ale spodziewam się, że otrzymamy niedługo informację, iż Now trafi do naszego kraju – mówi. Nawiązuje do premiery Video Passa (filmowej platformy streamingowej, do której dostęp mają posiadacze abonamentu PlayStation Plus), o której poinformowano na kilka dni przez jej startem w Polsce.

Miecznikowski zauważa też, że Sony nie stoi na straconej pozycji choćby z uwagi na gry, które ma w ofercie. – Sony Now na świecie będzie posiadało m.in. "Red Dead Redemption 2", który jest jednym najpopularniejszych tytułów ostatnich lat i do tego gigantyczną franczyzą tworzoną przez Rockstar Games - mówi specjalista.

Pytany przez "Presserwis”, czy Xbox Game Pass jest opłacalny dla Microsoftu, Miecznikowski stwierdza, że prawdopodobnie nie. – Te działania mają przyciągać użytkowników i są inwestycjami w przyszłość – wyjaśnia i dodaje, że Microsoft chce przyzwyczaić odbiorców do Game Passa, aby później trudniej było im z tej usługi zrezygnować. Wielu użytkowników gier komputerowych wybiera bowiem konsole na całe życie, a to właśnie Sony było pierwszą firmą, która zdecydowała się na wejście na polski rynek. – Sony od samego początku wydawało gry z polskim dubbingiem. I chociaż to nie są działanie spektakularne, odbiorcy mają poczucie, że Sony dba o polskich graczy.

Według Miecznikowskiego właśnie dlatego PlayStation jest konsolą pierwszego wyboru. I zauważa, że przez 25 lat obecności na rynku pozycja Sony była zagrożona tylko raz: przy okazji premiery trzeciego PlayStation, gdy Microsoft zdecydował się na zdecydowaną komunikację przy Starcie Xbox 360.

(KAP, 30.07.2021)

Pozostałe tematy weekendowe

Sprzedaż udziałów Axel Springer wynikiem długofalowej...
To koniec Cyfrowego Polsatu
W Polska Press chcą więcej pieniędzy
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.