Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 16, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zarząd Agory ostro reaguje na apel naczelnych "GW"

Kierownictwo "GW" domaga się resetu relacji z zarządem Agory (screen: Twitter/@gazeta_wyborcza, fot. Mateusz Skwarczek)

Zarząd Agory zdecydowanie zareagował na stanowisko redaktorów naczelnych "Gazety Wyborczej" i zapewnił, że nie zamierza rezygnować z planów dotyczących połączenia redakcji "GW" z Gazeta.pl.

"W redakcjach Agory niezależność jest i będzie najważniejszą wartością. Od lat, wraz z całą grupą kapitałową Agory, chronimy ją, zapewniając m.in. bezpieczeństwo finansowe oraz operacyjne »Gazecie Wyborczej«" - napisał w oświadczeniu zarząd spółki. Wyjaśnił, że Agora chce powierzyć kierownictwu dziennika nadzór nad redakcjami nowego pionu Media, w którym znajdzie się "GW", serwis Wyborcza.pl i portal Gazeta.pl. Przypomniano też, że biznesowym celem zmian jest zwiększenie liczby subskrypcji "GW" i pełniejsze wykorzystanie powierzchni reklamowych będących w zasobach Agory.

"Nie ma naszej zgody na rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które szkodzą Agorze i wszystkim jej markom. Chcemy także wyraźnie odciąć się od tez przedstawionych przez Redaktorów Naczelnych w komunikacie do pracowników „Gazety Wyborczej” z 14 czerwca" - podkreślił zarząd i dodał "jesteśmy zdumieni i zaniepokojeni działaniami, które służą pogłębieniu podziałów w naszej firmie zamiast budować porozumienie".

Dzień wcześniej swój komunikat wydało kierownictwo i kluczowi menedżerowie "GW". W ich ocenie ma miejsce "największy w historii kryzys w relacjach »Wyborczej« z zarządem spółki Agory", a partnerzy biznesowi, reklamowi i społeczni są zaniepokojeni sytuacją. "Partnerzy ci nie tylko zastanawiają się nad dalszą z nami współpracą, ale też nad niezależnością »Wyborczej«" - napisano w komunikacie.

Kierownictwo redakcji powtórzyło, że jest za połączeniem z Gazeta.pl, ale zarząd Agory "od dawna projektował strukturę, kierunek i personalia projektowanej zmiany z pominięciem nas". Naczelni "GW" po raz kolejny wystąpili w obronie dyrektora wydawniczego gazety Jerzego Wójcika, który zgodnie z planami Agory ma stracić swoje stanowisko. "Nasze roczne przychody są dziś prawie dwukrotnie wyższe niż portalu Gazeta.pl" - argumentowali w komunikacie. Kierownictwo dziennika chce oprzeć dalszy rozwój spółki na subskrypcjach cyfrowych "GW", na co mieli wcześniej wskazywać konsultanci zarządu Agory, np. firma doradcza Boston Consulting Group. 

- Konflikt oczywiście będzie trudny do zażegnania, ponieważ nie chodzi w nim tylko o połączenie "GW" z Gazeta.pl - komentuje były prezes z branży mediów, który chce zachować anonimowość. Jego zdaniem to kolejna odsłona sporu środowiska wokół Adama Michnika i osób zarządzających spółką. - Postulat rozpoczęcia rozmów od zera jest mało realistyczny. Jedyna droga to wspólny stół i powiedzenie sobie wprost, jakie cele są możliwe do realizacji - dodaje.

9 czerwca zarząd Agory podjął decyzję o połączeniu dotychczasowego segmentu Prasa z pionem Gazeta.pl w jeden obszar biznesowy realizujący wspólny cel wzrostu subskrypcji cyfrowych oraz wpływów reklamowych ze wszystkich powierzchni serwisów internetowych Agory. Pomysł spotkał się z jawnym sprzeciwem kierownictwa "Gazety Wyborczej".

(PTD, 16.06.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.