Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 29, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK: UPC zrekompensuje klientom podwyżki opłat za internet

Decyzja UOKiK jest prawomocna i podlega wykonaniu (fot. Jakub Kamiński/East News)

Sieć kablowa UPC Polska ma zrekompensować klientom podniesienie opłaty za usługę internetową. Decyzję dotyczącą operatora podjął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

UOKiK poinformował, że podstawą do zajęcia się sprawą były skargi klientów i konkurenta operatora dotyczące podwyższenia wysokości abonamentu.

Jak ustalił Urząd, klienci UPC, którzy zawarli umowy na czas nieoznaczony, otrzymali listy informujące o przyspieszeniu prędkości internetu i większej o 7 zł cenie tej usługi. Nowe zasady miały wejść w życie od 1 marca 2015 roku. Rok później operator ponownie podwyższył abonament – od 3 do 8 zł zależnie od pakietu. W listach spółka informowała, że wprowadza do umów postanowienie, które umożliwia zmianę wysokości abonamentu.

Prezes UOKiK stwierdził, że zarówno podwyższenie abonamentu, jak i zmiana postanowienia nie powinny zostać wprowadzone, ponieważ zawarte umowy nie przewidywały takiej możliwości. Urząd wyjaśnia, że nie znalazły się w nich tzw. klauzule modyfikacyjne, które precyzyjnie określają, co i w jakich warunkach może się zmienić w trakcie obowiązywania umowy.

"Nie kwestionujemy samego prawa przedsiębiorcy do zmiany umów zawartych na czas nieoznaczony - zawsze musi się to jednak odbywać w oparciu o jednoznaczną, precyzyjną oraz zrozumiałą dla konsumenta klauzulę modyfikacyjną" - stwierdził w komunikacie Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

UPC Polska zobowiązał się do zmiany praktyk i zrekompensowania strat. Rozwiązania opisane w decyzji prezesa UOKiK dotyczą obecnych i byłych abonentów, do których UPC wysyłał listy informujące o podwyżkach i zmianach umów.

Klienci, których suma nadpłaconych kwot wynikających z podwyższenia abonamentu nie przekracza 200 zł, będą mogli otrzymać darmową usługę do wyboru (np. telefonia komórkowa, dostęp do określonych kanałów). Z dwóch darmowych usług będą mogli skorzystać ci abonenci, u których suma nadpłat przekracza 200 zł.

Bez względu na wysokość rachunków aktualni abonenci będą mogli skorzystać z usług telekomunikacyjnych według ceny abonamentu i parametrów przed ich zmianą.

Abonenci, którzy korzystają już z innych usług niż objęte podwyżkami, dostaną upust od 15 zł do 60 zł, zależnie do wielkości nadpłat. Natomiast byli abonenci otrzymają zwrot pieniędzy – 75 proc. zapłaconych podwyżek - albo będą mogli ponownie skorzystać z oferty UPC z rabatem w wysokości od 20 zł do 30 zł nawet przez 18 miesięcy.

Decyzja jest prawomocna i podlega wykonaniu.

UOKiK przypomina, że w toku jest postępowanie wyjaśniające dotyczące Vectry. Urząd sprawdza, czy ta firma mogła zmienić postanowienia umów, w tym wprowadzić klauzulę modyfikacyjną i podwyższyć cenę, i czy były ku temu podstawy.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 29.10.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.