Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 28, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wavemaker: 16-proc. wypełnienie reklamami serwisów VoD

Obłożenie serwisów VoD reklamami rośnie wraz z popularnością tego medium oraz poszukiwaniem przez reklamodawców dojścia do młodszych grup wiekowych (fot. Pixabay.com)

16 proc. stanowił średni czas emisji reklam w serwisach VoD największych polskich nadawców – wynika z analizy Wavemaker. Choć agencja przewiduje, że VoD w tym roku reklamowo nie wzrośnie, to i tak ma wzmocnić się jego pozycja na rynku reklamy wideo.

Z badania Wavemaker wynika, że na przełomie września i października serwisy VoD miały średnio 16-proc. wypełnienie reklamami. To nieznacznie więcej niż w marcu tego roku, kiedy to średnie obłożenie Playera, Ipli i VoD TVP sięgało 15 proc.

Oznacza to, że serwisy VoD głównych nadawców pokazywały średnio 9,6 minuty reklam na godzinę programu. Średnią tę podnoszą wyniki serwisów należących do nadawców komercyjnych, gdzie clutter, czyli zapełnienie reklamami, zrównało się z telewizyjnym, które wynosi 12 minut na godzinę. 

Wavemaker tłumaczy, że obłożenie serwisów VoD reklamami rośnie wraz z popularnością tego medium oraz poszukiwaniem przez reklamodawców dojścia do młodszych grup wiekowych. I dodaje, że w Polsce, mimo wysokiego zapełnienia reklamami, serwisy VoD głównych nadawców utrzymują wysoki poziom widoczności (ang. viewability) reklam. Dane Gemius AdReal pokazują, że w najwyższym stopniu wskaźnik ten realizuje serwis VoD TVP.

Według danych GroupM serwisy lokalnych nadawców VoD wyróżniają się również dużym udziałem wysokiej jakości impresji na tle konkurencji z segmentu reklamy wideo. Średni udział wyświetleń spełniających kryteria jakościowe sięga od 53 do 74 proc. w serwisach lokalnych wydawców. Dla porównania na Facebooku ten udział wynosi od 8 do 20 proc.

GroupM prognozuje, że choć rola e-wideo w kampaniach systematycznie rośnie, to w 2020 roku odnotowuje spadki. - Mniejszy udział kampanii wizerunkowych, w którym istotną rolę odgrywał zawsze kanał wideo, sprawi, że także w tym segmencie odnotujemy 7 do 9 proc. spadku. Rynek ten będzie więc wart niespełna 800 mln zł – mówi Agnieszka Lizon, digital trading director GroupM. Udział segmentu wideo w całym rynku reklamy multiscreen i tak wzrośnie, ponieważ przewidywany spadek inwestycji reklamowych w TV sięgnie w skali roku 13 proc.

(BAE, 28.10.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.