Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Październik 21, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Powstało Stowarzyszenie Agencji Public Relations

SAPR będzie reprezentować i wspierać branżę usług komunikacji i PR (fot. materiały prasowe)

Dwadzieścia agencji PR powołało Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Prezesem zarządu jest Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Warszawskiego, CEO Exacto.

W zarządzie zasiadają także: wiceprezesi zarządu Paweł Trochimiuk (Partner of Promotion) i Adam Łaszyn (Alert Media Communications) oraz Karolina Borkowska (Public Dialog) i Szymon Sikorski (Publicon). Z kolei do rady nadzorczej weszli: jako przewodnicząca rady Joanna Adamiak (Face it!), a także Rafał Czechowski (Imago), Jan Matysik (Cumulus PR), Mariusz Sokołowski (R4S Consulting) i Jacek Trębecki (Prelite).

Ponadto na dwuletni "okres budowania siły i pozycji SAPR w polskiej branży PR" zgromadzenie założycielskie powołało radę programową, która ma wspierać zarząd w pracach koncepcyjnych, merytorycznych i wykonawczych. Pracami rady kieruje Paweł Bylicki (Public Dialog). Jej członkami są także: Joanna Adamiak, Maria Buszman, Rafał Czechowski, Jakub Dmitrowski, Łukasz Dziedzic, Emilia Hahn, Zbigniew Jankowski, Sylwia Kuligowska, Jan Matysik, Bartłomiej Rajchert, Mariusz Sokołowski, Paweł Soproniuk, Jacek Trębecki, Jakub Zajdel.

SAPR ma być wsparciem zarówno dla osób zarządzających agencjami PR, jak i konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach (w organizacji zrzeszonych jest ponad 300 konsultantów). Zadaniem nowo powołanego stowarzyszenia jest reprezentacja i wspieranie branży usług komunikacji i PR. Szczególny nacisk SAPR ma położyć na działania edukacyjne i promowanie „najlepszych standardów obsługi klienta wśród pracowników agencji członkowskich”, a także ich klientów. W ramach stowarzyszenia powstał think tank SAPR, czyli ośrodek zajmujący się badaniami i analizami. „Misją SAPR jest tworzenie coraz bardziej profesjonalnego, opartego o najwyższe standardy i konsekwentnie rozwijającego się rynku usług PR we wszystkich jego ośrodkach w Polsce, budowanego na tak fundamentalnych wartościach jak demokracja, prawda, etyka, uczciwość i transparentność” - podaje stowarzyszenie.

Założycielami SAPR są: Alert Media Communications, Buszman, Cumulus PR, Exacto, Face it!, GDS - Grupa Doradztwa Strategicznego, Grupa PRC Holding, Imago Public Relations, Maurent PR, More Communications Agency, Neuron Agencja Public Relations, Partner of Promotion, Prelite PR, PR Hub, Public Dialog, Publicon, R4S Consulting, Ring PR, Scope PR, Smart Media. Deklarację współpracy z SAPR złożyło Polskie Stowarzyszenie Public Relations.

SAPR w najbliższym roku zamierza uruchomić program szkoleniowo-edukacyjny oraz pierwsze programy badawczo-analityczne w ramach powołanego think tanku, zorganizować kongres PR w Warszawie, stworzyć katalog złotych standardów i dobrych praktyk w realizowaniu serwisu usług komunikacyjnych i PR oraz promocji tych standardów.

(IKO, 21.10.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.