Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  FoodCare rezygnuje  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  FoodCare rezygnuje  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  FoodCare rezygnuje  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Czerwiec 16, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Onet.pl: Polska Fundacja Narodowa zakończyła współpracę z WHWG

WHWG na zlecenie PFN promowała Polskę od 2017 roku (fot. materiały prasowe)

Amerykańska firma public relations White House Writers Group, która miała dostać ponad 27 mln zł od Polskiej Fundacji Narodowej za poprawę wizerunku Polski w USA, nie współpracuje już z PFN – napisał Onet.

Od września 2019 roku Andrzej Stankiewicz opisywał w Onecie niejasności w wydatkach PFN, m.in. współpracę z amerykańską agencją PR White House Writers Group. Według Stankiewicza Fundacja od października 2017 roku wypłaciła WHWG ponad 27 milionów złotych za promowanie Polski. "Amerykanie wzięli pieniądze m.in. za stworzenie w mediach społecznościowych profili o Polsce, które na całym świecie obserwuje po kilkanaście czy kilkadziesiąt osób. W dodatku pomylili zdjęcia, umieszczając fotografię Pragi jako Warszawy, Kamila Stocha uznali zaś nie za skoczka, lecz za narciarskiego akrobatę. W rozliczeniu z PFN firma z Waszyngtonu przypisuje też sobie m.in. organizację spotkań z amerykańskimi oficjelami, których wcale nie organizowała" - pisał Stankiewicz. PFN zarzuciła Onetowi „wybiórcze i subiektywne” przedstawienie współpracy z agencją, White House Writers Group zapowiedziała zaś pozew przeciwko portalowi.

„Dziś widać wyraźnie, że to Onet miał rację. Polska Fundacja Narodowa po cichu zakończyła współpracę z agencją, która robiła niewiele, za to wystawiała rachunki liczone w milionach” - napisał w poniedziałek Stankiewicz. „W ciągu dwóch lat firma ta dostała ponad 27 mln zł z kieszeni polskiego podatnika na poprawę wizerunku naszego kraju w USA. Trudno wskazać jakiekolwiek pozytywne skutki jej działań” - dodał dziennikarz Onetu.

Stankiewicz powołał się na półroczne sprawozdanie finansowe agencji WHWG w amerykańskim Departamencie Sprawiedliwości. „W sprawozdaniu tym — złożonym pod koniec maja — napisane jest, że WHWG po 31 grudnia 2019 r. »nie angażuje się w żadne operacje ani działania w imieniu PFN, zaś umowa ostatecznie przestała obowiązywać 28 kwietnia«” - podał Onet. Dodał, że na odchodne WHWG zainkasowała jeszcze niemal 280 tys. dolarów (prawie 1,1 mln zł). 

Adam Miecznikowski, chief strategy director agencji Publicis Worldwide Polska: - Biorąc pod uwagę polskie realia, to osiągnięcia WHWG są niewielkie, a wynagrodzenie gigantyczne. Za 10 proc. tej kwoty można by zatrudnić kilkunastoosobowy zespół, który pracowałby na wyłączność dla dużego klienta w Polsce - komentuje Miecznikowski. - Niewykluczone, że PFN ma dobry wizerunek za granicą. W końcu jest dużym klientem, który dobrze płaci - dodaje.

W odpowiedzi na pytania "Presserwisu" PFN napisała: "Rozwiązanie umowy z White House Writers Group jest wynikiem przeprowadzonej przez nowy Zarząd Polskiej Fundacji Narodowej diagnozy i analizy celów oraz priorytetów na rok 2020. Polska Fundacja Narodowa oświadcza, że wszelkie działania podejmowane przez White House Writers Group w ramach umów, są w całości transparentne, dostępne bez ograniczeń w raporcie FARA w domenie publicznej".

(IKO, 16.06.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.