Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Maj 08, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sprzedaż dzienników regionalnych spadła w marcu o 23,5 proc.

Prasa regionalna przez rok straciła niemal co czwartego czytelnika

Średnia sprzedaż dzienników regionalnych w marcu spadła o 23,5 proc. rok do roku i o 6,12 proc. w stosunku do lutego. 

Marzec był pierwszym miesiącem obowiązywania ograniczeń związanych z koronawirusem. W tym miesiącu średnia łączna sprzedaż dzienników regionalnych należących do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wyniosła 198 110 egz. Wszystkie tytuły zanotowały dwucyfrowe spadki.

Zagłosuj na zdjęcie, które otrzyma Nagrodę Internautów w konkursie Grand Press Photo 2020

Średnia sprzedaż ogółem "Gazety Pomorskiej" wyniosła 23 169 egz. i była niższa o 14,68 proc. względem marca 2019 roku. Na drugim miejscu był „Dziennik Zachodni” - 16 251 egz. (spadek o 25,9 proc.), a na trzecim „Głos Wielkopolski” - 15 545 egz. (spadek o 22,14 proc.). W pierwszej piątce znalazły się też: „Express Ilustrowany” - 11 458 egz. (spadek o 30,19 proc.) i „Głos - Dziennik Pomorza” - 10 284 egz. (spadek o 19,82 proc.). Najmniejszy spadek, w ujęciu rok do roku, zanotował dziennik „Polska Metropolia Warszawska” - o 13,79 proc., do 2569 egz. Wszystkie wymienione tytuły należą do Polska Press Grupy.

W porównaniu z lutym najmniejsze spadki zanotowały: „Nowa Trybuna Opolska” (Polska Press Grupa) - o 1,22 proc., „Gazeta Pomorska” - 1,55 proc. i „Nowości - Dziennik Toruński” (Polska Press Grupa) - 3,11 proc. Największe spadki w porównaniu z lutym miały: „Sport” (Whizz) - 17,94 proc., „Polska Metropolia Warszawska” - 12,45 proc. oraz „Kurier Szczeciński” (Kurier Szczeciński) - 10,05 proc.

Roman Ciepliński, szef redakcji „Kuriera Szczecińskiego”, przyznaje, że na początku pandemii koronawirusa obawiał się, że spadki sprzedaży będą jeszcze większe. - Mniejszą dynamikę spadków miały weekendowe wydania naszej gazety, ale sprzedaż pozostałych wydań spadała konsekwentnie do końca miesiąca. Czytelnicy zostali w domach, zamknięto centra handlowe, w których mieliśmy dużą sprzedaż. Dlatego cieszy nas otwarcie galerii, bo to pozwala liczyć na zmniejszenie strat w sprzedaży, które notujemy od dwóch miesięcy - wyjaśnia Ciepliński.

Tomasz Pietraszak, redaktor naczelny "Gazety Pomorskiej", "Expressu Bydgoskiego" i "Nowości. Dziennika Toruńskiego", podkreśla, że w ostatnim czasie spadająca sprzedaż wydań papierowych spowodowała zmiany w sposobie pracy redakcji. - Staramy się utrzymać czytelnictwo i dlatego musimy dopasować się do sytuacji na rynku. Dlatego praktycznie wszystkie przygotowane materiały najpierw trafiają do internetu, a dopiero później do wydania papierowego - mówi Pietraszak. I dodaje, że spadki udało się ograniczyć m.in. dzięki temu, że większa część nakładów tytułów, którymi kieruje, sprzedawana jest w prenumeracie. - Procentuje decyzja moich poprzedników sprzed kilkunastu lat, czyli postawienie na prenumeratę - zaznacza Pietraszak. Wyjaśnia, że w prenumeracie „Gazeta Pomorska” sprzedaje 90 proc. wydań codziennych, „Nowości. Dziennik Toruński” - 80 proc., a „Express Bydgoski” - 70 proc.

Dane: Polskie Badania Czytelnictwa, audyt ZKDP.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(PAZ, 08.05.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.