Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 27, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Anna Nagler odpowiada za lokalne produkcje Netflixa w Europie Wschodniej

Anna Nagler pracowała wcześniej m.in. w HBO, Akson Studio i TVN (fot. materiały prasowe)

Anna Nagler, była producentka HBO Polska odpowiedzialna za seriale "Pakt" i "Wataha", objęła stanowisko director local language originals w Netflixie na Europę Środkowo-Wschodnią. Ostatnio w tym serwisie streamingowym pojawiło się sporo polskich produkcji. 

Anna Nagler, która dołączyła do zespołu Netflixa, wcześniej w Watchout Studio była szefową dewelopmentu. W latach 2013-2017 pracowała w HBO Polska jako development executive original production. Zajmowała się dewelopmentem scenariuszowym i produkcją oryginalnych dokumentów i seriali ("Pakt", "Bez tajemnic", "Wataha"). Poprzednio związana była również m.in. z Akson Studio i TVN.

Nagler to producentka kreatywna serialu "W głębi lasu", który dla Netflixa wyprodukowała ATM Grupa (ma pojawić się w tym roku). W marcu Netflix ogłosił produkcję trzeciego (po "1983" i "W głębi lasu") polskiego serialu. To komediodramat "Sexify" opowiadający o trzech kobietach, zwyciężczyniach studenckiego konkursu na najlepszy start-up. Ich projekt Sexify ma być rewolucją w życiu erotycznym.

Polskie filmy i seriale w bibliotece Netflixa

W Netflixie przybywa polskich produkcji. Pod koniec 2019 roku Netflix kupił polską bibliotekę konkurencyjnego Showmaxa, w tym serial "Rojst". Pojawiły się także seriale wyprodukowane dla AXN: "Ultraviolet" i "Znaki". W ofercie są również np. filmy dystrybuowane przez należącą do Agory spółkę Next Film.

Serwis potrzebuje europejskich treści w ofercie w związku z przepisami Parlamentu Europejskiego. Wprowadzą one także obowiązek finansowania przez gigantów VOD lokalnych przemysłów filmowych.

Anna Nagler jest kolejną osobą z Polski pracującą w Netflixie. W zespole Netflixa są m.in. Maja Porczyńska (head of business development na Europę Środkowo-Wschodnią), Łukasz Kluskiewicz (content acquisition manager na Europę Środkowo-Wschodnią), Tomasz Ebbig (marketing director na Europę Środkowo-Wschodnią) i Stefan Nabiałczyk (head of partner marketing na Europę Środkowo-Wschodnią).

Jak wynika z badania Gemius/PBI, w marcu stronę Netflix.com odwiedziło 5,37 mln polskich internautów.

Galeria: Seriale w kwietniu: premiery i kontynuacje

(KOZ, 27.04.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.