Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 23, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy spędzają więcej czasu przed telewizorem, zyskują kanały informacyjne

W grupie ogólnej w kategorii kanałów informacyjnych prowadzi TVP Info, a w komercyjnej TVN 24 (screen Tvpstream.vod.tvp.pl)

W pierwszym tygodniu stanu zagrożenia epidemicznego o 19 proc. wzrósł czas spędzony na oglądaniu telewizji przez grupę komercyjną (widzowie w wieku 16-49 lat). Zyskują kanały informacyjne. TVN 24 ma już w grupie komercyjnej większy udział niż TVP 1, a TVP Info w grupie ogólnej  wyprzedza TVP 2 i TVN - wynika z analizy agencji One House przygotowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Od czwartku 12 marca do środy 18 marca statystyczny Polak spędził przed telewizorem ponad 5 godzin i 5 minut, czyli o 40 minut więcej, niż tydzień wcześniej (5-11 marca). Rekordowym dniem pod względem czasu spędzonego na oglądaniu telewizji była niedziela 15 marca - 6 godzin i 7 minut.

Wśród widzów między 16. a 49. rokiem życia (tzw. grupa komercyjna) czas przed telewizorem wzrósł o 37 minut, do prawie 3 godzin i 52 minut (wzrost o 19 proc.), a wśród dzieci między 4. a 12. rokiem życia - o 53 minuty, do 3 godzin i 7 minut (wzrost o 40 proc.). Widzowie z top managementu oglądają telewizję o prawie 56 minut dłużej - bez mała 4 godziny i 45 minut dziennie (wzrost o 24 proc.).

W grupie ogólnej spadły udziały TVP 1 (z 10,06 proc. do 8,6 proc.), Polsatu (z 9,14 proc. do 8,55 proc.), TVP 2 (z 8,43 proc. do 7,49 proc.) i TVN (z 7,79 proc. do 7,56 proc.). Wzrost notują telewizje informacyjne: TVP Info (z 4,88 proc. do 7,81 proc.), TVN 24 (z 5,13 proc. do 6,44 proc.) i Polsat News (z 1,84 proc. do 2,98 proc.).

Także w grupie komercyjne spadki zanotowały wszystkie telewizje z tzw. wielkiej czwórki: Polsat - z 10,26 proc. do 9,41 proc., TVN - z 9,95 proc. do 9,61 proc., TVP 2 - z 7,69 proc. do 6,52 proc. i TVP 1 - z 6,33 proc. do 5,23 proc. Za to TVN 24 zwiększył udział z 3,77 proc. do 6,07 proc., TVP Info - z 2,43 proc. do 4,56 proc., a Polsat News - z 1,68 proc. do 3,16 proc.

Wśród top managementu najlepsze wyniki osiąga TVN 24 (wzrost z 9,74 proc. do 13,76 proc.), który wyprzedził TVN (spadek z 11,18 proc. do 10,05 proc.). Wzrosły też udziały TVP Info (z 3,51 proc. do 6,5 proc.) i Polsat News (z 2,38 proc. do 4,01 proc.).

Najchętniej oglądaną pozycją w okresie 12-18 marca był serial "M jak miłość", który 16 marca przyciągnął do TVP 2 średnio 4,71 mln, a dzień później - 4,41 mln widzów.

Galeria: W obiektywie: koronawirus

(KOZ, 23.03.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.