Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 23, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PMPG zmniejszyła limit kredytowy

AWR "Wprost" jest spółką zależną PMPG (fot. materiały prasowe)

PMPG Polskie Media SA podpisała umowę kredytową z BNP Paribas – na 800 tys. zł. Wcześniej zależna od niej Agencja Wydawniczo-Reklamowa "Wprost", wydawca tygodnika "Wprost", miała dostęp do kredytu w rachunku bieżącym w wysokości maksymalnie 3 mln zł. 

W styczniu wygasła zawarta pod koniec 2017 roku umowa o kredyt pomiędzy AWR "Wprost" (90 proc. udziałów posiada PMPG SA) a spółką BNP Paribas Bank Polska SA. AWR miała dostęp do kredytu w kwocie nieprzekraczającej 3 mln zł. PMPG zawarła nową umowę kredytową, BNP udostępnił kredyt w rachunku bieżącym na kwotę nieprzekraczającą 800 tys. zł z przeznaczeniem na działalność bieżącą. "Umowa została zawarta na 10 lat" - podała spółka PMPG w komunikacie giełdowym.

- Spółka zmniejszyła obrotową linię kredytową z 3 mln do 800 tys. zł. Czyli radzi sobie samodzielnie ze swoimi przepływami pieniężnymi. Z poziomu rady nadzorczej pozytywnie oceniam decyzje obecnego zarządu, zmniejszył zadłużenie spółki o 2,2 mln zł – komentuje Michał Lisiecki, członek rad nadzorczych PMPG i AWR "Wprost". - PMPG to grupa kapitałowa i przez taki pryzmat sugeruję interpretować spójność decyzyjną w sprawach kapitałowych - dodaje.

Lisiecki jest większościowym udziałowcem PMPG SA. W ubiegłym roku przestał być prezesem zarządów PMPG oraz AWR "Wprost" i przeszedł do ich rad nadzorczych, po tym jak w marcu usłyszał zarzut udziału w zorganizowanej grupie przestępczej. Sprawa dotyczy rzekomych wyłudzeń na kwotę prawie 29 mln zł z firmy zajmującej się remontami linii kolejowych. PMPG nie ma prezesa, członkami zarządu są Ewa Rykaczewska, Robert Pstrokoński i Piotr Piaszczyk (jednocześnie prezes AWR "Wprost").

We wrześniu PMPG zatrudniła zewnętrznego doradcę, który ma pomóc spółce w realizacji nowej strategii. Zarząd poinformował wtedy, że prowadzi przegląd opcji strategicznych, nie wykluczając żadnej z nich, łącznie ze sprzedażą aktywów lub pozyskaniem inwestorów.

Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media w trzech kwartałach 2019 roku osiągnęła niemal 36 mln zł przychodów ze sprzedaży (34 mln zł w tym samym okresie 2018 roku), a zysk netto wyniósł 295 tys. zł (4,67 mln zł w tym samym okresie 2018 roku).

Galeria: Zdjęcia roku

(PAP, JSX, 23.01.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.