Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 23, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wyniki "Tygodnika do Rzeczy" mocno obciążone problemami Ruchu

81 proc. udziałów w kapitale zakładowym wydawcy "Do Rzeczy" posiada spółka PMPG

Spółka Orle Pióro, wydawca "Tygodnika do Rzeczy", zakończyła ub.r. z niewielkim zyskiem 15 tys. zł. Główny powód to dokonanie odpisu na niespłacone należności ze strony Ruchu na 1,77 mln zł. Podobny odpis sporządziła również Agencja Wydawniczo-Reklamowa "Wprost", jednak w jej przypadku zysk netto wyniósł 2,6 mln zł. Obie spółki należą do PMPG Polskie Media.

Przychody wydawcy "Tygodnika do Rzeczy" wyniosły w ubiegłym roku 16,2 mln zł i były niższe o 5,8 proc. w stosunku do 2017 roku. Spółka podaje, że na spadek przychodów ze sprzedaży wpłynęła niższa sprzedaż czasopism drukowanych, jak również zmniejszenie popytu na reklamę. Spółka zakończyła 2018 rok z zyskiem netto w wysokości 15 tys. zł wobec 1,3 mln zł zysku osiągniętego w 2017 roku. W sprawozdaniu z działalności podano, iż spółka dokonała odpisu aktualizującego wartość należności od spółki Ruch w kwocie 1,77 mln zł. Koszty działalności operacyjnej wyniosły 14,7 mln zł i były niższe o 5,8 proc. w stosunku do 2017 roku. Na wynagrodzenia przeznaczono 3,1 mln zł, podobnie jak w 2017 roku.

Większościowym udziałowcem Orlego Pióra jest PMPG (81 proc. udziałów), 6 proc. udziałów w kapitale zakładowym spółki posiada Paweł Lisicki, po 2,4 proc. udziałów w spółce mają Piotr Gabryel i Rafał Ziemkiewicz, po 1,4 proc. posiadają Andrzej Horubała, Piotr Gociek i Cezary Gmyz, natomiast po 1 proc. udziałów mają Piotr Zychowicz, Piotr Semka, Jacek Przybylski i Piotr Gursztyn.

Zarząd spółki jest dwuosobowy, prezesem jest Katarzyna Gintrowska, funkcję wiceprezesa pełni Paweł Lisicki.

"Tygodnik do Rzeczy" miał średnią sprzedaż ogółem w 2018 roku na poziomie 34 519 egzemplarzy, mniej o 18,1 proc. rok do roku (dane ZKDP). Orle Pióro jest też wydawcą miesięcznika "Historia do Rzeczy" oraz serwisów internetowych Dorzeczy.pl oraz Superhistoria.pl.

Z kolei Agencja Wydawniczo-Reklamowa "Wprost", wydawca tygodnika "Wprost",  wypracowała w ubiegłym roku zysk netto w wysokości 2,58 mln zł (w 2017 roku zysk netto wyniósł 770 tys. zł). Spółka podała w sprawozdaniu z działalności, że wpływ na wzrost zysku netto miało zmniejszenie stanu rezerw zawiązanych na poczet postępowań sądowych o kwotę 1,48 mln zł, natomiast negatywny wpływ na wysokość osiągniętego zysku miało dokonanie odpisu aktualizującego wysokość należności od Ruchu na kwotę 755,8 tys. zł. Przychody AWR "Wprost" w ubiegłym roku wyniosły 22,45 mln zł (mniej o 7,2 proc.), koszty działalności spadły o 5,3 proc. i wyniosły 22,1 mln zł. Wzrosły nakłady na wynagrodzenia (o 3,8 proc.) i wyniosły 3,1 mln zł.

Większościowym udziałowcem Agencji Wydawniczo-Reklamowej "Wprost" jest spółka PMPG (posiada 90 proc. udziałów), właścicielem pozostałych 10 proc. jest Lech Kruszona.

Pod koniec czerwca 2019 roku Piotr Piaszczyk zastąpił Michała Lisieckiego na stanowisku prezesa zarządu Agencji Wydawniczo-Reklamowej "Wprost". Michał Lisiecki zrezygnował też z prezesowania w PMPG Polskie Media w związku z zarzutem udziału w zorganizowanej grupie przestępczej. Sprawa dotyczy rzekomych wyłudzeń na kwotę prawie 29 mln zł z firmy zajmującej się remontami linii kolejowych.

Według ZKDP średni sprzedaż ogółem "Wprost" w 2018 roku wyniosła 17 283 egzemplarzy (mniej o 8,7 proc. względem 2017 roku).

(BIG, 23.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.