Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 16, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

FBI chce mocniej inwigilować media społecznościowe

FBI oczekuje, że system ułatwi monitorowanie wybranych słów kluczy oraz lokalizację podejrzanych (screen YouTube/FBI – Federal Bureau of Investigation)

FBI ogłosiło przetarg na system, który pozwoli na inwigilowanie mediów społecznościowych i będzie "narzędziem wczesnych alertów" dotyczących zagrożeń dla bezpieczeństwa lub interesów Stanów Zjednoczonych.

System ma pozwolić FBI na dostęp do "pełnego profilu społecznościowego" osób będących obiektem dochodzenia Biura, czyli zebrać takie informacje, jak maile, adresy IP, numery telefonów, historia wpisów i korespondencji w mediach społecznościowych.

FBI oczekuje również, że system ułatwi stałe monitorowanie wybranych słów kluczy oraz lokalizację podejrzanych. Biuro zapewnia jednak w wezwaniu do przedłożenia ofert, że zaproponowany system ma respektować przepisy dotyczące "prywatnych danych oraz swobód obywatelskich".

CIA inwestuje w swoje własne narzędzia do nadzorowania i analizy mediów społecznościowych.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(MC, 16.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.