Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 06, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Na Forum IAB 2019 dyskutowano o wzroście biznesu

Tadeusz Żórawski z Molecular BBDO przybliżył uczestnikom konferencji, jakie możliwości daje ewolucja digital commerce (fot. Iga Kołacz)

Jakie czynniki wpływają na wzrost biznesu i jaką rolę odgrywają w tym innowacje, dyskutowano podczas Forum IAB 2019, skierowanego do przedstawicieli branży reklamowej.

"Re: Growth. Między innowacją a efektywnością" - to temat przewodni konferencji organizowanej przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, która odbywa się w dniach 5-6 czerwca w Warszawie.

Tadeusz Żórawski, global e-commerce strateg director Molecular BBDO, przybliżył uczestnikom konferencji, jakie możliwości daje ewolucja digital commerce. Wskazał między innymi na rosnącą rolę mCommerce (mobile commerce) - z przedstawionych przez niego danych z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że już 73 proc. internautów w Polsce kupuje więcej niż w jednym kanale zakupowym, a najchętniej kupujemy prezenty przez internet, gdy jesteśmy w domu, a dokładniej – na kanapie (twierdzi tak 82 proc. badanych). Żórawski podkreślił, że osoby robiące zakupy mobilne cenią sobie wygodę, w tym przede wszystkim szybkość (63 proc.) i realizację "płatności jednym kliknięciem" (33 proc.). - Cena nie jest najważniejsza – dodał Żórawski.

Nie warto zawsze podążać za trendami – taką tezę postawiła Anna Gruszka, chief digital officer IPG Mediabrands, CEO Reprise. Podała ona przykłady firm, które nieumiejętnie wykorzystały w komunikacji panujące trendy, przez co zamiast zachęcić konsumentów do zakupu, musiały uporać się z kryzysami wizerunkowymi. Zwróciła uwagę, że planując kampanie, nie należy bać się korzystania z reklam wyświetlanych zaledwie przez kilka sekund. - Jako marketerzy czy agencje wpadamy w kulturę pomiaru zamiast w kulturę skuteczności, a przecież nie każda miara nadaje się do każdej kampanii – przekonywała Gruszka, zaznaczając, że odbiorca wcale nie musi widzieć 100 proc. reklamy. - Widoczność na poziomie 50 proc. naprawdę wystarczy. Dlaczego? Ponieważ to czas jest najważniejszą walutą, a nie ilość zobaczonego materiału – podkreślała Anna Gruszka.

Paweł Gala, CEO Wavemaker i Marcin Gotowiec, insight and business evelopment manager Wavemaker, opowiedzieli o "eksplozji polskiej dobroczynności" i możliwościach, jakie tworzy ona dla marek. Z badania Wavemaker przeprowadzonego w maju 2019 roku wynika, że zarówno Polacy, jak i przedstawiciele branży reklamowej uważają, że marki powinny angażować się w dobroczynność. Przedstawiciele Wavemaker zwrócili uwagę, że konsumenci mają świadomość, iż marki poprzez wspieranie dobroczynności promują się i właśnie z tego względu szczerość i transparentność działań firm jest kluczowa. - W jaki sposób mówić o dobroczynności? Bez skrupułów. Ale trzeba mówić o konkretach – podkreślali Gala i Gotowiec.

(IKO, 06.06.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.