Dział: INTERNET

Dodano: Maj 14, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Amerykański regulator może zażądać federalnego nadzoru nad Facebookiem

(fot. Pixabay.com)

Regulator amerykańskiego rynku mediów FCC, który rozpatruje m.in. sprawę przekazania danych 87 mln użytkowników Facebooka brytyjskiej firmie konsultingowej Cambridge Analytica, prawdopodobnie zażąda prawa do 20-letniego nadzoru nad firmą Marka Zuckerberga - podają amerykańskie media.

Facebook spodziewa się, że dojdzie do ugody z regulatorem, co nie oznacza jednak, że uniknie kary finansowej - odpisał już 3 mld dol. na grzywnę, która może wynieść od 3 do 5 mld dol. FCC sprawdza też, czy firma nie przekroczyła warunków poprzedniej ugody z władzami, też dotyczącej ochrony danych, a zawartej z FCC w 2011 roku.

Nieistniejąca już firma Cambridge Analytica wykorzystała dane użytkowników Facebooka do wpływanie na nastroje wyborców podczas kampanii politycznych, w tym przed referendum ws. brexitu oraz podczas wyborów prezydenckich w USA w 2016 roku.

Pod koniec kwietnia władzy Kanady postanowiły pozwać Facebooka w związku z aferą Cambridge Analytica.

(MC, 14.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Anna Lewandowska bardziej wpływowa w internecie niż Robert Lewandowski

Anna Lewandowska jest najbardziej wpływowa w kategorii Osoby Publiczne (screen: Youtube.com/Onet Rano)

See Bloggers Łódź wraz z InfluTool opublikowały zestawienie i analizę najbardziej wpływowych i angażujących twórców internetowych w 2018 roku - Ranking Polskich Influencerów.

Blogerka modowa Maffashion, czyli Julia Kuczyńska (2,1 mln fanów) została najbardziej wpływową osobą w kategorii Blogerzy. Pod uwagę w rankingu brana jest nie tylko liczba fanów, ale także liczba interakcji na post (dane są zbierane z kanałów społecznościowych twórców i na ich podstawie obliczany jest algorytm InfluScore). Tuż za Maffashion w zestawieniu jest kolejna blogerka modowa Jessica Mercedes (1,5 mln fanów), a na trzecim miejscu – Kwestia Smaku (756 tys. fanów).

Najbardziej wpływową Instagramerką jest Littlemooonster96, czyli Angelika Mucha (2,5 mln fanów). Na kolejnych miejscach są: Ola Nowak (877 tys. fanów) i Joanna Kuchta (1,3 mln fanów).

W kategorii Youtuberzy liderem jest Friz (2,6 mln fanów), a dalej są: Stuu Burton (8,3 mln fanów) i Sylwia Lipka (1,4 mln fanów).

Z kolei w kategorii Osoby Publiczne najbardziej wpływowa jest trenerka fitness Anna Lewandowska (3,6 mln fanów). Tuż za nią w zestawieniu jest jej mąż piłkarz Robert Lewandowski (24,5 mln fanów). Trzecie miejsce zajmuje trenerka fitness Ewa Chodakowska (3,8 mln fanów).

W raporcie uwzględniono również najbardziej wpływowych influencerów z podziałem na kategorie: Culture & Art (1. miejsce zajęła Samanta Lesiak), Design & DIY (Scraperka), Entertainment (Friz), Fashion & Beauty (Maffashion), Food (Kwestia Smaku), Gaming (Izak Live), Lifestyle (Paula Jagodzińska), Parenting (Szczesliva), Sport & Fitness (Anna Lewandowska), Travel (Tatromaniak).

Twórcy rankingu podkreślają, że miniony rok dla środowiska influencerów był dynamiczny - kreowano nowych twórców i powstawały nowe formaty, które z kolei trafiają do nowych grup odbiorców. "Obok blogerów, instagramerów czy youtuberów, których działania obserwowaliśmy w poprzednich edycjach rankingu, swoją obecność bardzo mocno zaznaczają gwiazdy sportu czy mediów tradycyjnych" - komentują w komunikacie prasowym Hubert Wydrych i Łukasz Zdrodowski z InfluTool.

See Bloggers Łódź jest festiwalem dla influencerów. Jego 7. edycja wraz z galą #Hashtagi Roku odbędzie się w dniach 7-9 czerwca.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 15.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.