Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Maj 10, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Avengersi zatopili "Titanica"

W Polsce film "Avengers: Koniec Gry" obejrzało już łącznie 1,419 mln osób (screen Youtube.com/MarvelPolska)

Film „Avengers: Koniec Gry”, wyprodukowany przez należące do koncernu Disney Marvel Studios, w ciągu 11 dni od premiery zarobił na całym świecie ponad 2,188 mld dol. Zdaniem ekspertów wkrótce może wyprzedzić pierwszą na liście kasowych hitów wszech czasów produkcję „Avatar”.

„Koniec Gry” to kontynuacja trzech poprzednich filmów z serii „Avengers” oraz 22. obraz wchodzący w skład franczyzy Marvel Cinematic Universe. To produkcje powstałe na podstawie komiksów o superbohaterach publikowanych przez wydawnictwo Marvel. W 11 dni od premiery najnowsza część „Avengers” zarobiła na całym świecie 2,188 mld dol. Tylko w USA wpływy osiągnęły 620 mln dol.

W Polsce film obejrzało już łącznie 1,419 mln osób. Obecnie to trzeci najlepszy wynik w tym roku. "Koniec Gry" okazał się też rekordzistą wśród filmów zrealizowanych na podstawie komiksów o superbohaterach. Jego dystrybutorem w naszym kraju jest Disney.

"Avengers: Koniec Gry" wyżej od "Titanica"

Na liście najbardziej kasowych produkcji wszech czasów „Koniec Gry” wyprzedził „Titanica” z 1997 roku (2,187 mld dol.), a przed nim jest tylko „Avatar” z 2009 roku (2,788 mld dol.). Reżyser obu filmów James Cameron pogratulował twórcom "Avengers" pobicia wyniku "Titanica". Na Twitterze zamieścił grafikę, na której logo filmu o superbohaterach wynurza się z wody i zatapia statek. Do producenta "Końca Gry" Kevina Feige'a napisał: "Pokazałeś, że przemysł filmowy nie tylko żyje i ma się dobrze, ale też jest większy, niż kiedykolwiek”.

Zdaniem Łukasza Muszyńskiego z serwisu Filmweb.pl sukces czwartego filmu o Avengersach był spodziewany, ale jego wyniki oraz tempo ich osiągnięcia robią wrażenie nawet na fachowcach z branży. 

– Rekord „Avatara" jest poważnie zagrożony. Wydaje się, że zarobienie w kolejnych tygodniach 600 mln dol. nie powinno stanowić większego problemu dla produkcji Marvel Studio. Chyba tylko jakieś katastrofalne spadki frekwencji mogłyby to zmienić – mówi.

Jednocześnie zwraca uwagę, że w pierwszych dniach do kin poszli przede wszystkim fani, którzy od ponad dekady śledzili kolejne historie, a nieznajomość poprzednich części znacznie utrudnia zrozumienie wydarzeń w „Avengers: Koniec Gry".

Promocja "Avengers: Koniec Gry" ruszyła w trakcie Super Bowl

Bolesław Racięski, filmoznawca, współautor podcastu „Ścieżka dźwiękowa” i współpracownik pisma „Ekrany”, zwraca uwagę, że kampania promocyjna filmu była dosyć skromna. – Wprawdzie pierwsze fragmenty produkcji pokazano w trakcie Super Bowl, ale od tamtej pory aż do premiery pojawiały się zwiastuny i spoty telewizyjne, które nie zdradzały fabuły. Odpowiednią promocję zapewniło 21 poprzednich filmów w ramach tego uniwersum oraz zakończenie poprzedniej części „Avengers”, które zapowiadało wielkie emocje w kolejnej – mówi Racięski.

Finał Marvel Cinematic Universe z rekordowym budżetem

„Koniec Gry" miał też rekordowy budżet – 356 mln dol., który zwrócił się w pierwszych dniach wyświetlania filmu. Kasowy sukces kolejnej superprodukcji to ważny sygnał dla całej branży. – Wytwórnie chętniej wykładają ogromne pieniądze na sprawdzone pomysły, czyli serie. Za to powoli kończy się w kinach czas średniobudżetowych produkcji realizowanych za mniej niż 100 milionów dolarów. Filmy według oryginalnych pomysłów będą raczej trafiać do serwisów streamingowych – analizuje Łukasz Muszyński.

Ponad 50 mln tweetów o "Avengers"

Produkcja Marvel Studios zdążyła już ustanowić rekord w mediach społecznościowych. "Avengers: Koniec Gry" to film z największą liczbą tweetów w historii. Na początku maja miał już ponad 50 milionów wzmianek na Twitterze.

(PAZ, 10.05.2019)

Pozostałe tematy weekendowe

Netflix straci cenne licencje
Film Sekielskiego ujawnia nowe fakty o pedofilii w Kościele
Ewa Ornacka: Przekroczyłam granicę
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Temat: Grand Press Photo

Dział:

Dodano: Maj 16, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziś poznamy zwycięzców Grand Press Photo 2019

Gala zaczyna się o godz. 20. Transmisja prowadzona będzie na facebookowych profilach "Press" i Grand Press Photo oraz na stronie www.grandpressphoto.pl

W finale konkursu Grand Press Photo 2019 o nagrody walczy 66 fotografów. Laureatów poznamy dziś na gali finałowej w Reducie Banku Polskiego w Warszawie. Gościem specjalnym będzie Espen Rasmussen - wielokrotny laureat World Press Photo i Pictures of The Year international (POYi).

Grand Press Photo organizują magazyn "Press" i Fundacja Grand Press. W tym roku konkurs obchodzi 15-lecie. Tradycyjnie jury przewodniczy światowej klasy fotoreporter, laureat World Press Photo – w tym roku jest to norweski fotoreporter Espen Rasmussen ("VG Helg", Panos Pictures), laureat m.in. trzech nagród World Press Photo i kilku nagród w Pictures of the Year international (POYi).

Oprócz niego w jury zasiadali: Piotr Małecki (Napo Images, Panos Pictures, Forum), Maria Mann (EPA), Beata Łyżwa-Sokół ("Gazeta Wyborcza"), Ahmet Sel (Agencja Anadolu), Andrzej Zygmuntowicz.

Spośród 4,5 tys. zdjęć nadesłanych na konkurs jury zakwalifikowało do finału 58 zdjęć pojedynczych, 11 reportaży i cztery projekty dokumentalne. To nieco mniejsza liczba niż wybrano na posiedzeniu preselekcyjnym – po sprawdzeniu nominowanych zdjęć z ich plikami wyjściowymi okazało się, że w niektórych dokonano obróbki wykraczającej poza dopuszczaną regulaminem. Decyzją jury te zdjęcia zostały zdyskwalifikowane.

Wśród zdjęć pojedynczych nagrody zostaną przyznane w kategoriach: Wydarzenia, Życie codzienne, Ludzie, Sport, Środowisko, Kultura i rozrywka, Portret. W grupie fotoreportaży nagrody zostaną przyznane w kategoriach: Wydarzenia, Życie codzienne, Ludzie, Środowisko, Kultura i rozrywka.

Partnerem kategorii Ludzie jest firma Sanofi, partnerem kategorii Kultura i rozrywka – Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Partner kategorii Życie codzienne, firma Provident Polska, przyzna autorowi wybranego zdjęcia z tej kategorii własną nagrodę w wysokości 3 tys. zł.

Spośród wszystkich prac finałowych swoją nagrodę - Mecenasa Konkursu – przyzna Fujifilm. Będzie to aparat fotograficzny Fujifilm X-T3 z obiektywem Fujinon XF 18-55
Natomiast główna nagroda Grand Press Photo zostaje przyznana za Zdjęcie Roku. Jego autor otrzyma 10 tys. zł.

Po raz drugi w ramach Grand Press Photo zorganizowano konkurs Young Poland. Wpłynęło w sumie ponad 200 fotografii - pojedynczych i fotoreportaży. W obu grupach zostaną przyznane Nagroda Główna i Wyróżnienie. Partner kategorii – firma Fujifilm – przyzna laureatom Nagród Głównych aparat fotograficzny Fujifilm X-T30 z obiektywem Fujinon XF 23 F2.

Natomiast w piątej edycji konkursu Photo Book oceniano książki fotograficzne, które zostały wydane po raz pierwszy w 2018 roku. W tej kategorii główna nagroda to Photo Book of The Year 2018. Do konkursu zgłoszono 18 książek. Oceniało je jury w składzie: Katarzyna Sagatowska, Anna Sielska, Mateusz Sarełło, Paweł Rubkiewicz. Zwracało uwagę przede wszystkim na poziom fotografii i ich edycję; na spójną, przemyślaną narrację, na projekt graficzny oraz połączenie fotografii i tekstu.

Gala rozpocznie się o godz. 20. Transmisja - za którą odpowiada firma Digital Knowledge Village - prowadzona będzie na facebookowych profilach "Press" i Grand Press Photo oraz na stronie www.grandpressphoto.pl. Po ogłoszeniu wyników na stronie www.grandpressphoto.pl zostaną zaprezentowane wszystkie finałowe fotografie. 

W serwisie prasowym, który zostanie uruchomiony zaraz po zakończeniu gali, na stronie www.grandpressphoto.pl/prasa/ znajdą się zdjęcia do wykorzystania w publikacjach dotyczących Grand Press Photo 2019.

Mecenasem konkursu i wystaw jest Fujifilm. Partnerami konkursu i wystaw są: Sanofi, Provident Polska, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Partnerem konkursu jest hotel Sixty Six. Partnerem konkursu Photo Book 2019 jest Antalis Poland. Partnerami gali są: Digital Knowledge Village, FilmGarden, Jet Line, Reduta Banku Polskiego, Audio Network i Digital Beast. Partnerami wystaw są: Drukarnia Andrus i Plastics Group. Patroni medialni: "Digital Camera", Fotopolis.pl.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(RG, 16.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.