Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 29, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

MediaMarkt w kampanii nawiązuje do bananów

Za obsługę sieci MediaMarkt odpowiada agencja Heart & Brain

Sieć MediaMarkt w kampanii z Tytusem reaguje na spontaniczną akcję internautów związaną z usunięciem dzieł dwóch artystek z wystawy w Muzeum Narodowym.

W piątek z Galerii Sztuki XX i XXI Wieku w Muzeum Narodowym w Warszawie usunięte zostały prace Natalii LL i Katarzyny Kozyry. Cykl zdjęć i wideo Natalii LL pt. "Sztuka konsumpcyjna" z 1975 roku przedstawia kobiety w zmysłowy sposób jedzące banany. Po usunięciu dzieł media społecznościowe zalała fala zdjęć z bananami - internauci, w tym artyści i znane osoby, publikowali fotografie podczas jedzenia bananów z hashtagami #bananaselfie, #banana lub #banan. Na Facebooku internauci zorganizowali wydarzenie "Jedzenie bananów przed Muzeum Narodowym".

Na akcję zareagowała agencja Heart & Brain obsługująca sieć marketów MediaMarkt. Do mediów społecznościowych, a także w formie banerów publikowanych w portalach trafiła reklama sieci z Tytusem. Bohater komiksu "Tytus, Romek i A'Tomek" mówi: "Jedzenie bananów jest zdrowe, wpływa na ciało i... na głowę".

– W planach mieliśmy też specjalną akcję ofertową dotyczącą blenderów, ale nie udało się tego tak szybko zrealizować – mówi Michał Kazimierczak, partner i dyrektor strategiczny agencji Heart & Brain.

Prof. Jerzy Miziołek, dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie, który zdecydował o usunięciu prac, oświadczył wczoraj, że wrócą one na ekspozycję.

(AMS, 29.04.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 07, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kubek Starbucksa w "Grze o tron" stał się reklamą wartą miliony

Kubek był widoczny tylko przed dwie sekundy w prawym dolnym rogu ekranu (screen: Youtube.com/Good Morning America)

Kubek z logo Starbucksa pojawił się w wyemitowanym w niedzielę odcinku serialu "Gra o tron" podczas sceny uczty. Na razie nie wiadomo, czy było to lokowanie produktu, czy niefortunna pomyłka.

Kubek był widoczny tylko przed dwie sekundy, ale według amerykańskich mediów to wystarczyło, by zaistnienie w serialu i burza, jaką to rozpętało w mediach społecznościowych, stały się dla Starbucksa kampanią reklamową wartą wiele milionów dolarów.

Jest mało prawdopodobne, by HBO zgodziło się na tak osobliwe lokowanie produktu, co oznacza, że Starbucks został za darmo pokazany gigantycznej widowni. Premierowy odcinek tego sezonu "Gry o tron" obejrzało 17,4 mln widzów.

Lokowanie produktów jest zazwyczaj bardzo drogie. BMW w 1995 roku zapłacił 3 mln dol. za to, że tradycyjny samochód Jamesa Bonda, Aston Martin, został zastąpiony modelem BMW w filmie "Goldeneye". Heineken zapłacił podobno 45 mln dol. za to, że Bond wypił jego piwo zamiast zwyczajowego martini w "Skyfall".

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(MC, 07.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.