Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 27, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix rozwiązuje sekcję marketingową

W ub.r. Netflix wydał na reklamę 2,37 mld dol. (fot. Pixabay.com)

Serwis streamingowy Netflix rozwiązał globalny zespół odpowiedzialny za promocję marki - donosi serwis branżowy Adweek.

Likwidowana struktura zajmowała się kampaniami brandingowymi i marketingiem związanym z produkcjami własnymi Netfliksa. Nie ujawniono, ile osób straciło pracę. Niedawno zakończenie współpracy z serwisem ogłosili Kelly Bennett, od siedmiu lat szef marketingu Netfliksa, oraz Stephen Bruno, wiceprezes ds. marketingu.

W ubiegłym roku amerykański serwis wydał na reklamę 2,37 mld dol., aż o 65 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku ta kwota ma wzrosnąć do niemal 2,9 mld dol.

Netflix ma prawie 140 mln subskrybentów.

(LL, 27.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 27, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zenith: rynek reklamowy w Polsce wzrośnie w 2019 roku o 5,3 proc.

Wydatki na reklamę w internecie wzrosną o 12,1 proc. (fot. pixabay.com)

Według szacunków domu mediowego Zenith w 2019 roku polski rynek reklamowy wzrośnie o 5,3 proc., a łączna wartość wydatków na reklamę wyniesie 8,019 mld zł netto.

Zenith prognozuje, że wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w przyszłym roku o 3,1 proc. Wpływ na tę prognozę ma dalszy spadek średniego czasu oglądania telewizji, a także fakt, że w 2019 roku nie będzie wielkich wydarzeń sportowych. Zenith zwraca uwagę, że wciąż jest wysoki popyt na czas reklamowy w telewizji, więc "by niwelować różnicę między popytem a ograniczoną podażą, stacje telewizyjne w tegorocznych politykach handlowych założyły dalszy wzrost cen".

Z kolei wydatki na reklamę w internecie wzrosną o 12,1 proc., na co wpływ będzie miał m.in. wzrost cen reklamy kupowanej w modelu programmatic.

Analitycy szacują, że wydatki na reklamę radiową będą wyższe o 3,1 proc. Wpływ na to ma "brak dużych wzrostów inwestycji reklamowych i to, że nowe budżety w pierwszej kolejności płyną do telewizji i internetu".

Sektor reklamy zewnętrznej zanotuje wzrost o 5,2 proc. Wydatki na reklamę w kinach wzrosną o 3,1 proc.

Zmniejszy się natomiast rynek reklamy prasowej: w dziennikach o 9,7 proc., a w magazynach o 10,4 proc.

W ocenie analityków Zenith globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2019 roku o 4,7 proc., do 623 mld dol. Oznacza to, że dynamika wzrostu polskiego rynku będzie wyższa niż dynamika wzrostu rynku reklamy na świecie.

(IKO, 27.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.