Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 26, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rafał Wyszyński na czele DataTech Advisory, nowej spółki Grupy Netsprint

Rafał Wyszyński (fot. materiały prasowe)

Holding Dirlango i fundusz Innova Capital, właściciele Grupy Netsprint, stworzyli spółkę zajmującą się doradztwem w zakresie wykorzystania danych i technologii w marketingu - DataTech Advisory. Prezesem został Rafał Wyszyński.

DataTech Advisory w pracy dla klientów zajmie się przede wszystkim wdrażaniem technologii marketingowych, strategią budowania ekosystemu danych, a także realizacją strategii ich późniejszego wykorzystania w kampaniach. - To są trzy kluczowe filary umożliwiające prowadzenie spersonalizowanej komunikacji. Do tej pory nie było w branży reklamowej podmiotu kompleksowo wspierającego reklamodawcę w tych obszarach - komentuje Rafał Wyszyński, CEO DTA. Zwraca uwagę, że nowo powstała spółka wypełnia lukę na rynku, gdyż reklamodawcy szukają podmiotu niepowiązanego bezpośrednio z dostawcami technologii. - Naszymi klientami są bezpośredni reklamodawcy, którzy komunikują się z konsumentami w digitalu, a którzy chcieliby w większym stopniu wykorzystać dostępne technologie – tłumaczy Wyszyński.

Rafał Wyszyński awansował w Grupie Netsprint – poprzednio był chief data officerem w spółce Netsprint. Wcześniej związany był m.in. z Publicis Media (przez 10 lat odpowiadał za usługi danowo-analityczne). W zarządzie DataTech Advisory oprócz Wyszyńskiego zasiada także Karol Pietrzak, chief financial officer DTA.

Firmę DataTech Advisory tworzą także (zajmując stanowiska partnerów DTA): Igor Ruczyński - ekspert branży AdTech i digital marketingu (wcześniej był MarTech project managerem w Deloitte Consulting), Michał Błoński - specjalizujący się w kampaniach w modelu programatycznym (wcześniej był programmatic consultantem w TVN), Bartosz Owczarczyk - ekspert digital marketingu i obszarów datatech (wcześniej związany m.in. z Publicis Media), Nikodem Sarna - specjalizujący się w nowych technologiach (pracę w DTA łączy z działalnością w spółce WayToGrow, gdzie wspiera wydawców w zwiększaniu przychodów z kanału programmatic).

Do Grupy Netsprint należą już spółki Adrino, LeadR, Email Network, Netsprint, Whitepress, WayToGrow.

(IKO, 26.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 27, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Eksperci ostrożnie o szansach Apple News+ w Polsce

W serwisie Apple News+ znajdą się treści z 300 gazet i czasopism (materiały prasowe)

W poniedziałek Apple zaprezentował nowe usługi: Apple News+ i VoD Apple TV. Eksperci nie są zgodni co do tego, czy serwisy szybko pojawią się w Polsce. Pytanie brzmi bowiem, czy Polacy są skłonni płacić za treści w sieci.

Apple nie podał, kiedy nowe usługi będą dostępne w Polsce. - Nie sądzę, by to się zdarzyło w najbliższych 24 miesiącach - mówi Przemysław Pająk, redaktor naczelny Spidersweb.pl. Zwraca uwagę, że podstawowa aplikacja Apple News istnieje już ponad trzy lata, a "nie zapowiada się, żeby była dostępna w Polsce". - Nie ma u nas kultury płacenia za treści prasowe w sieci, a ceny byłyby odstraszające zarówno dla klientów, jak i potencjalnych dostawców treści - przewiduje.

Zdaniem Pająka Apple News+ jest dużym zagrożeniem dla rynku medialnego. - Tego typu usługi nigdy nie będą miały na względzie dobra finansowego mediów. To także oddanie tożsamości mediów algorytmom tzw. sztucznej inteligencji, która będzie decydować co, jak i kiedy czytać - dodaje bloger.

- Jako tytuły prasowe i twórcy kontentu jesteśmy zainteresowani dystrybucją naszych treści. Byle nie za darmo - komentuje Bogusław Chrabota, prezes Izby Wydawców Prasy. Czy Apple News+ to zagrożenie dla drukowanych gazet? - W kontekście dyrektywy o prawie autorskim to szansa. Jeśli Apple wprowadzi usługę, będzie musiał porozumieć się i podpisać umowy ze wszystkimi tytułami, z których będzie korzystał - mówi redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”. Według niego serwis będzie miał szansę na sukces w Polsce, kiedy Polacy nauczą się, że "nie ma nic za darmo".

Maciej Myśliwiec, medioznawca z agencji doradztwa reklamowego Social Sky, uważa, że odbiorcy w Polsce coraz chętniej płacą za informacje. - Zaczynamy docierać do sytuacji, w której jesteśmy w stanie zapłacić za lepiej sprawdzoną i podaną informację. I tak samo jesteśmy skłonni zapłacić za Netfliksa czy Spotify - podkreśla. Jak jednak zaznacza, trend ten jest dużo silniejszy na Zachodzie. - U nas to kwestia roku, może dwóch, kiedy ludzie to docenią. Cieszy mnie to, bo kwestia legalnego dostępu do informacji i kultury staje się coraz bardziej powszechna, ludzie coraz chętniej płacą za dobrej jakości treść - mówi Myśliwiec. Nie widzi w Apple News+ zagrożenia dla prasy drukowanej, bo ta i tak musi iść w stronę cyfryzacji.

Apple News+ pozwoli użytkownikom za 9,99 dol. miesięcznie uzyskać dostęp do 300 tytułów prasowych (m.in. "The Wall Street Journal", "Vogue", "National Geographic" czy "Rolling Stone"). Serwis wystartuje w USA i Kanadzie, jeszcze w tym roku będzie dostępny również w Wielkiej Brytanii i Australii. Termin debiutu na kolejnych rynkach nie został ujawniony.

Z kolei aplikacja Apple TV będzie dawała możliwość wykupienia płatnych subskrypcji nadawców telewizyjnych, m.in. HBO, Showtime i Starz. Każdy z dodatkowych pakietów ma kosztować 9,99 dol. miesięcznie.

Czy Apple TV zagrozi choćby Netfliksowi? - Nie sądzę, takich pomysłów jest wiele. HBO można sobie kupić w kablówce, to dokładnie to samo. To nie jest rewolucyjna zmiana - mówi założyciel Spidersweb.pl. Inaczej patrzy na to Myśliwiec. - Ludzie chętniej korzystają z różnych usług w ramach jednej aplikacji, wolą to od konieczności przełączania się między różnymi platformami - argumentuje. - Kluczem jest wierność użytkowników. Jeżeli użytkownicy Netfliksa stwierdzą, że Apple TV jest na tyle wygodne, żeby porzucić ich serwis, to go porzucą - twierdzi. 

(JSX, 27.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.