Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 26, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ekstraklasa uruchamia rozgrywki e-sportowe, transmisje w Polsat Games

Agencją e-sportową odpowiedzialną za koordynację turnieju jest ESL Polska (fot. Sean Do/Unsplash.com)

Ekstraklasa nawiązała współpracę z Electronic Arts Sports, ESL One i kanałem Polsat Games, w ramach której organizowany będzie e-sportowy turniej w Fifę pod szyldem Ekstraklasa Games. Zdaniem ekspertów inicjatywa jest dużą szansą dla sponsorów i gamingowej stacji Polsatu. 

Obecnie e-sportowe rozgrywki turniejowe w Fifę odbywają się m.in. w angielskiej Premier League, hiszpańskiej La Liga czy niemieckiej Bundeslidze. Ekstraklasa Games ma status ligi partnerskiej EA Sports – Official League Qualifier. To jedyny turniej w Polsce, który pozwala graczom awansować na e-sportowe mistrzostwa świata FIFA eWorld Cup 2019.

Turniej przeznaczony jest dla graczy powyżej 16. roku życia i zostanie podzielony na trzy etapy: kwalifikacje rozgrywane w formie 32 turniejów online (5-21 marca), fazę ligową dla 64 graczy (od 30 marca) oraz wielki finał z udziałem ośmiu najlepszych drużyn (26 maja).

Transmisje z fazy ligowej i finału zostaną zrealizowane w studiu Polsat Games. Agencją e-sportową odpowiedzialną za koordynację turnieju jest ESL Polska – polski oddział jednego ze światowych liderów branży e-sportowej. Nad całym projektem czuwa agencja marketingu sportowego Lagardère Sports.

Maciej „Sawik” Sawicki, gracz, komentator rozgrywek e-sportowych, zwraca uwagę, że Fifa będzie drugą grą po Ultralidze League of Legends, która będzie transmitowana w Polsat Games. – To atrakcyjny kontent, na którym zyska Polsat Games i widzowie – mówi Sawicki. – Ogromną wartością jest telewizja. Sponsorzy będą kupować reklamy w telewizji, co dla marek, które są przyzwyczajone do tradycyjnych mediów, może być bardzo atrakcyjne – zaznacza.

Piotr Bombol, strategy director & partner w agencji marketingu gamingowego Gameset, ocenia, że dla Polsat Games turniej będzie ciekawym elementem strategii kontentowej. – Ta współpraca to kolejny krok w kierunku budowania solidnej oferty na polskim rynku – mówi.

Zwraca uwagę, że dla sponsorów samo pojawienie się przy Fifie jest bardzo pożądane. Electronic Arts bowiem bardzo skrupulatnie dobiera partnerów, najczęściej globalne marki, jak np. Coca-Cola. – Wydaje się, że ten projekt może otworzyć furtkę lokalnym markom – ta, która zostaje sponsorem Ekstraklasa Games, dostaje dostęp do pokazania się przy franczyzie Fify – mówi ekspert.

Kryspin Kuć, social media & content specialist z Codemedia, zwraca uwagę, że mimo iż Fifa jest bardzo popularna w Polsce, nie dorówna popularnością e-sportową takim tytułom, jak Overwatch, League of Legends, Counter Strike, Fortnite czy Apex Legends. Jednocześnie zaznacza, że nowe rozgrywki mogą stać się ważnym elementem na scenie e-sportu, a sezon ekstraklasowych zmagań może przyciągnąć dużą widownię.

Press

– Media i sponsorzy mogą zacierać ręce. Nie ma wdzięczniejszej grupy docelowej niż gracze – mówi. – Patrząc na to, jak pozytywnie odbierane są marki LG, Play, Sprite, STS dzięki działaniom z wykorzystaniem e-sportu i ogólnie gamingu, nasuwa się jeden wniosek: warto inwestować w e-sport, a w szczególności w tak dynamicznie rozwijający się, jak ten w Polsce – dodaje.

W ocenie Kucia Fifa, jako gra family friendly, jest bezpiecznym rozwiązaniem dla brandów, które boją się e-sportu. – Obecność transmisji na antenie Polsat Games oczywiście dodatkowo uatrakcyjnia ten produkt, jednak nie w tym upatrywałbym jego głównych wartości, gdyż stacja jest obecna na rynku od niedawna i dopiero zyskuje widzów. Bardziej interesujące jest, jak obecność ligi wpłynie na oglądalność stacji – mówi.

Galeria: Sony World Photography Awards 2019 - National Awards

(PD, 26.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.